- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Finanțare pentru cea mai așteptată autostradă din România. Ministerul Transporturilor anunță stadiul lucrărilor

05 Nov, 11:45 • Bumbeneci Diana
Infrastructura din România ajunge la un alt nivel. Șoseaua așteptată de milioane de români a primit finanțare.
Finanțare pentru cea mai așteptată autostradă din România. Ministerul Transporturilor anunță stadiul lucrărilor

Autostrada A0 prinde tot mai mult contur. Un sector important de drum a primit finanţare de la Ministerul Transporturilor pentru un drum cât mai rapid şi mai scurt către Aeroportul Otopeni – Terminal 2.

Autostrada A0 prinde contur

Guvernul a oferit suma de 500 de milioane de lei pentru un drum rapid de 2,5 km și alți 7,5 km de bretele. Calea de rulare face parte din drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni – Terminal 2.

Noua rută folosită de români, mai ales către Aeroportul Otopeni va avea o lungime totală de 2,55 km și două benzi pe fiecare sens, iar valoarea totală a proiectului este estimată la aproape 500 de milioane de lei.

„Traseul este bine stabilit. Drumul începe de la intersecția cu Drumul Județean 200B (DJ 200B) și se continuă până la rampa pasajului de pe Autostrada de Centură București, la km 29+100.

Drumul se va conecta la A0 printr-un nod rutier „tip treflă,” care va asigura o viteză de proiectare minimă de 40 km/h și va permite o extensie ulterioară către Autostrada A3 București – Brașov”, anunță Ministerul Transporturilor.

Vezi și: Se deschide un nou tronson pe autostrada Sibiu-Pitești. Anunțul Ministerului Transporturilor

Finanțarea obiectivului este preconizată a se realiza din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat”, notează Ministerul Transporturilor.

Profil transversal curent tip drum expres:

  • platformă: 21.50 m;
  • partea carosabilă (2 căi unidirecționale): 2 x 7.00 m;
  • zona mediană: 3.00 m (include 2×0.50 benzi de încadrare);
  • benzi de încadrare: 2 x 0.75 m;
  • acostament: 2 x 1.50 m.
  • spațiul destinat amplasării parapetelor este 2 x 1.70 m = 3.40 m
  • Profil transversal în zona benzilor suplimentare de accelerare – decelerare:
    platformă: 35.50 m;
  • partea carosabilă (2 cai unidirecționale): 2 x 2 x 3.50 m;
  • zona mediană: 3.00 m (include 2×0.50 benzi de încadrare);
  • banda suplimentară accelerare/decelerare 2 x 3.50 m;
  • benzi de încadrare: 2 x 0.75 m;
  • acostament: 2 x 1.50 m;
  • spațiul destinat amplasării parapetelor este 2 x 1.70 m = 3.40 m
  • Bretele la noduri

Bretele unidirecționale cu 2 benzi de circulație:

  • platformă: 9.00 m + sl.;
  • parte carosabilă de 7.00 m + sl.;
  • acostamente de 2 x 1.00 m (din care banda de încadrare 2 x 0,50 m)
  • spațiul destinat amplasării parapetelor este 2 x 1.70 m = 3.40 m

Evoluția lucrărilor pe Autostrada București – A0 Lot Stadiu Deschidere

  • Sud: I.A2 – CF902 (Jilava) Deschis Apr.2024, Iul.2024
  • Sud: II.CF902 (Jilava) – DN6 Deschis Dec.2023, Apr.2024
  • Sud: III.DN6 – A1 In executie 2024
  • Nord: I.DJ601 – DN1 (Corbeanca) In executie 2026
  • Nord: II.DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumati) Deschis partial, restul in executie 2023,2024
  • Nord: III.DN2 (Afumati) – DN3 (Cernica) In executie 2025
  • Nord: IV.DN3 (Cernica) – A2 In executie 2024

Vezi și: Decizie istorică privind Autostrada Unirii (A8). CNIR anunță lucrările pentru cel mai dificil lot

Urmărește Daily Business pe Google News
Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult