Doar Maykol, UMB (deținută de Dorinel Umbrărescu) și WeBuild au rămas în cursa pentru cel mai mare contract de autostradă al CNAIR, privind acel tronson de drum cu tunelul Meseș din Autostrada Transilvaniei (A3), conform Economica.net.
Potrivit unei surse ale Asociației Pro Infrastructură (API), compania WeBuild a fost descalificată din cursa pentru realizarea acestui tronson.
„Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Salajului – Zalau, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău, clasamentul:
1. MAKYOL
2. UMB
WEBUILD este descalificată”, scrie o sursă a Asociației Pro Infrastructură.
Citește și : Au început reducerile la apartamente în București. Prețurile s-au micșorat cu 15% față de anul trecut
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat încă din perioada verii că CNAIR va finaliza evaluarea ofertelor la licitația pentru acest tronson din A3 însă, în prezent, licitația se află în etapa de evaluare financiară a ofertelor.
În ianuarie 2024, CNAIR a finalizat evaluarea tehnică a ofertelor depuse la licitația care privește construcția celor 41 de kilometri ce conțin Tunelul Meseș, din Autostrada Transilvania (A3).
Citește și : Guvernul introduce un nou tip de contract pentru toți angajații dintr-un sector vital
În august 2023, au fost depuse șapte oferte pentru construcția acestui tronson de autostradă, ofertanții fiind :
Acum, valoarea proiectului este de 7,4 miliarde de lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile, iar contractul prevede și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime de 13 kilometri, precum și a Tunelului Meseș, cu o lungime de 2,89km.
Durata de realizare a contractului este de 78 de luni, dintre care 18 luni sunt destinate proiectării și 60 execuției.