- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Florent Menegaux, CEO al Michelin, anunță investiții masive la fabrica din Zalău: „Avem dificultăți cu recrutarea de personal. Angajații noi sunt greu de găsit!” Directorul companiei anunță și o creștere cu 30% a prețurilor la anvelope!

09 May, 23:54 • Constantin Cristina
Directorul executiv al grupului Michelin, Florent Menegaux, a vorbit într-un interviu acordat Economica.net despre planul său de extindere a portofoliului de activități al producătorului de anvelope în România, însă se confruntă cu o lipsă acută de personal.
Florent Menegaux, CEO al Michelin, anunță investiții masive la fabrica din Zalău: „Avem dificultăți cu recrutarea de personal. Angajații noi sunt greu de găsit! Directorul companiei anunță și o creștere cu 30% a prețurilor la anvelope!

Florent Menegaux, CEO-ul grupului Michelin, a menționat printr-un interviu acordat Economica.net care este corelarea dintre preț și performanțele anvelopelor, dar și în ce stadiu se află portofoliul de activități al producătorului de anvelope în România.

Citește și: Audi se pregătește de o evoluție în sectorul vehiculelor electrice. CEO-ul firmei: Vom elimina motoarele cu combustie în 2033, dar jumătate din vânzări vor fi electrice încă din 2026

Florent Menegaux, CEO al Michelin, anunță investiții masive la fabrica din Zalău

CEO-ul companiei spune în ce stadiu s-a ajuns cu extinderea portofoliului de activități al Michelin și declară că se află la mai puțin de jumătate din ce și-a propus, însă cert este că știu care este obiectivul lor, mai ales faptul că, România este foarte importantă pentru fabrică.

„Foarte importantă. Chiar acum investim masiv la Zalău. Tot în țara dvs. avem un puternic hub administrativ care este foarte eficient. Avem însă ceva dificultăți cu recrutarea de personal. Am fost surprinși să vedem că la Zalău e greu de găsit angajați. Dar suntem foarte mulțumiți cu activitatea din România.”, a declarat Florent Menegaux, CEO-ul grupului Michelin.

Tot el mărturisește că a fost în România acum 2 ani, însă nu și-a dorit ca drumul să devină ceva public, ci a venit doar pentru a vizita uzilele sale din țara noastră, declarându-se foarte mulțumit.

Florent Menegaux a vorbit și despre producția de pile de combustie pentru motoarele cu hidrogen și a declarat că această producție va fi de 20.000 de sisteme de pile pentru vehicule pe an. Tot el adaugă că Symbio va fi cea mai mare fabrică de pile de combustibil din lume, iar 40% din producția de anvelope va fi realizată din materiale bio și reciclabile.

Directorul ia în considerare și deschiderea către alte parteneriate și sunt gata să coboare ratingul de la A- la BBB+ pentru a finanța parteneriate, mai ales că la capitolul bilanț, Michelin stă foarte bine. De asemenea, și industria auto s-a scumpit, mai exact tarifele anvelopelor s-au majorat cu aproximativ 30%.

„Prețurile noastre diferă foarte mult de la motociclete, la autoturisme sau vehicule agricole și industriale. În medie însă, cred că majorarea variază între 10% și 30%. E foarte important să menționez că monitorizăm atent piața și, chiar și în aceste condiții generate de pandemie, crize, război etc., rămânem cea mai bună investiție pentru clienții noștri. Fie că vorbim despre producătorii auto cărora le furnizăm anvelope sau despre clientul care cumpără anvelopele din magazin, ne asigurăm că oferim cea mai bună tehnologie la prețul corect.”, a spus directorul executiv al Michelin.

Florent Menegaux, CEO al Michelin
Florent Menegaux, CEO al Michelin

Florent Menegaux subliniază faptul că, necesitatea de anvelope all-season a devenit vitală pentru șoferi. Așa au reușit să producă un cauciuc bun, atât pe timp de iarnă, cât și pe timp de vară.

„Dacă vorbim despre Michelin CrossClimate, da. Atenție însă că nu vorbesc despre niște simple anvelope all-season. De ce credeți că Michelin a intrat pe piața anvelopelor all-season cu doar câțiva ani în urmă? Pentru că, la bază, conceptul de anvelope pentru toate anotimpurile a devenit o necesitate. Tehnologic, ceea ce concurenții noștri făceau în trecut era să ia un cauciuc de iarnă și să găsească o cale de a îl modifica pentru a nu fi prea rău pe timp de vară. Noi am început de la capătul celălalt.

Ne-am întrebat cum putem fi siguri că producem un cauciuc de vară foarte bun care să aibă un comportament bun și iarna. Pentru mult timp tehnologia necesară nu a fost disponibilă. Până când ne-a venit ideea de a lua un cauciuc pentru Moto GP – la care atunci când e cald și îl atingi cu mâna, aceasta rămâne aproape lipită – pe care să aplicăm un design nou al suprafeței de contact care să facă față bine în condiții de iarnă. E vorba despre design, dar și despre material. Revenind, CrossClimate este la fel de bun ca un cauciuc de iarnă, ca Michelin Alpin de exemplu, și la fel de bun ca unul de vară.

Desigur, dacă circuli în zone unde este zăpadă mult timp din an, e de preferat o anvelopă dedicată, dar la cum sunt iernile acum în Europa, CrossClimate e perfect. Unde mai pui că, atunci când plouă în anotimpul cald, anvelopa noastră e chiar mai bună decât una de vară. În final, vă amintesc că la lansarea produsului noi am menționat că nu este o chiar anvelopă all-season.”, a mai spus Florent Menegaux.

Investițiile pe care le face firma sunt suportate din bugetul său. Aceasta cere ajutor guvernamental, doar atunci când este vorba de o investiție majoră.

„Câteodată căutăm, e drept, ajutor guvernamental atunci când facem o investiție majoră și există o perioadă de tranziție. Dar, de cele mai multe ori, noi nu cerem ajutor. Ne descurcăm cu bugetul nostru. Din punctul meu de vedere, rolul unui guvern în privința investițiilor private este acela de a susține tranziția”, a declarat CEO al Michelin.

Michelin ajunge să investească în acest moment și în uzinele de cord și anvelope din Zalău, dar și în Florești. La Zalău sunt produse anvelope sub mărcile Michelin, BF Goodrich, Taurus, Riken, Tigar şi Orium, iar la Florești sunt realizate anvelope Kleber și BF Goodrich.

Compania deține în România, peste 4.500 de angajați, iar în 2021 a împlinit zece ani în România, iar aceata a înregistrat producerea a 80 de milioane de anvelope și 500.000 de tone de cord metalic în uzinele sale locale.

Alte articole: El va ocupa funcția de CEO! După o lungă carieră ca șef al ING, va conduce gigantul bancar Credit Suisse

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
România intră în Programul Visa Waiver. Călătorii în SUA fără viză!
România intră în Programul Visa Waiver. Călătorii în SUA fără viză!
Lovitură pentru românii cu contracte de asigurare socială! Noua Lege a Pensiilor aduce schimbări majore. Ce trebuie să știe toți cei afectați
Lovitură pentru românii cu contracte de asigurare socială! Noua Lege a Pensiilor aduce schimbări ...
Black Friday 2024. Cum poți verifica dacă magazinul online de la care vrei să faci cumpărături este real și dacă produsele vândute sunt autentice. Recomandările ANCOM
Black Friday 2024. Cum poți verifica dacă magazinul online de la care vrei să faci cumpărături este ...
Se deschide oficial cel mai mare șantier de autostradă din România: Se caută 22 000 de muncitori
Se deschide oficial cel mai mare șantier de autostradă din România: Se caută 22 000 de muncitori
Cu cât cresc pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025. Ministrului Muncii a dat publicității datele
Cu cât cresc pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025. Ministrului Muncii a dat publicității datele
CNPP anunță ce adeverințe NU sunt luate în considerare la calculul pensiei. Anunț oficial
CNPP anunță ce adeverințe NU sunt luate în considerare la calculul pensiei. Anunț oficial
Taxe de mii de euro pentru proprietarii de ferme de vaci. Bani vor intra într-un fond de mediu
Taxe de mii de euro pentru proprietarii de ferme de vaci. Bani vor intra într-un fond de mediu
Șoferii riscă polițe RCA mai scumpe dacă nu-și anunță asiguratorul la vânzarea mașinii
Șoferii riscă polițe RCA mai scumpe dacă nu-și anunță asiguratorul la vânzarea mașinii
Cât costă un apartament în România în ultimele luni din 2024
Cât costă un apartament în România în ultimele luni din 2024
Șomaj obligatoriu pentru o categorie de români. Mii de persoane vor fi afectate
Șomaj obligatoriu pentru o categorie de români. Mii de persoane vor fi afectate
Prețuri noi pentru românii care alimentează cu benzină sau motorină. Petrom anunță primele schimbări în noiembrie 2025
Prețuri noi pentru românii care alimentează cu benzină sau motorină. Petrom anunță primele schimbări ...
Cele mai sigure țări din lume în caz că ar izbucni al Treilea Război Mondial
Cele mai sigure țări din lume în caz că ar izbucni al Treilea Război Mondial
Lege adoptată în Parlament: Copiii din România vor participa la cel puțin o serie de consultări cu instituţiile statului
Lege adoptată în Parlament: Copiii din România vor participa la cel puțin o serie de consultări ...
Top 13 alimente cu cele mai lungi termene de valabilitate. Pot fi păstrate ani întregi dacă nu le sunt deschise ambalajele
Top 13 alimente cu cele mai lungi termene de valabilitate. Pot fi păstrate ani întregi dacă nu le ...
Alocații 2025. Guvernul oferă mai mulți bani anul viitor. Ce drepturi mai primesc românii
Alocații 2025. Guvernul oferă mai mulți bani anul viitor. Ce drepturi mai primesc românii
Conacul din Sinaia confiscat de la prințul Paul, vândut la licitație pentru o sumă mult mai mică decât prețul de pornire
Conacul din Sinaia confiscat de la prințul Paul, vândut la licitație pentru o sumă mult mai mică ...
S-au înecat corăbiile pentru Clotilde Armand. Procesul fostei primărițe a Sectorului 1 începe oficial
S-au înecat corăbiile pentru Clotilde Armand. Procesul fostei primărițe a Sectorului 1 începe oficial
Finanțare pentru cea mai așteptată autostradă din România. Ministerul Transporturilor anunță stadiul lucrărilor
Finanțare pentru cea mai așteptată autostradă din România. Ministerul Transporturilor anunță stadiul ...