Florent Menegaux, CEO-ul grupului Michelin, a menționat printr-un interviu acordat Economica.net care este corelarea dintre preț și performanțele anvelopelor, dar și în ce stadiu se află portofoliul de activități al producătorului de anvelope în România.
CEO-ul companiei spune în ce stadiu s-a ajuns cu extinderea portofoliului de activități al Michelin și declară că se află la mai puțin de jumătate din ce și-a propus, însă cert este că știu care este obiectivul lor, mai ales faptul că, România este foarte importantă pentru fabrică.
„Foarte importantă. Chiar acum investim masiv la Zalău. Tot în țara dvs. avem un puternic hub administrativ care este foarte eficient. Avem însă ceva dificultăți cu recrutarea de personal. Am fost surprinși să vedem că la Zalău e greu de găsit angajați. Dar suntem foarte mulțumiți cu activitatea din România.”, a declarat Florent Menegaux, CEO-ul grupului Michelin.
Tot el mărturisește că a fost în România acum 2 ani, însă nu și-a dorit ca drumul să devină ceva public, ci a venit doar pentru a vizita uzilele sale din țara noastră, declarându-se foarte mulțumit.
Florent Menegaux a vorbit și despre producția de pile de combustie pentru motoarele cu hidrogen și a declarat că această producție va fi de 20.000 de sisteme de pile pentru vehicule pe an. Tot el adaugă că Symbio va fi cea mai mare fabrică de pile de combustibil din lume, iar 40% din producția de anvelope va fi realizată din materiale bio și reciclabile.
Directorul ia în considerare și deschiderea către alte parteneriate și sunt gata să coboare ratingul de la A- la BBB+ pentru a finanța parteneriate, mai ales că la capitolul bilanț, Michelin stă foarte bine. De asemenea, și industria auto s-a scumpit, mai exact tarifele anvelopelor s-au majorat cu aproximativ 30%.
„Prețurile noastre diferă foarte mult de la motociclete, la autoturisme sau vehicule agricole și industriale. În medie însă, cred că majorarea variază între 10% și 30%. E foarte important să menționez că monitorizăm atent piața și, chiar și în aceste condiții generate de pandemie, crize, război etc., rămânem cea mai bună investiție pentru clienții noștri. Fie că vorbim despre producătorii auto cărora le furnizăm anvelope sau despre clientul care cumpără anvelopele din magazin, ne asigurăm că oferim cea mai bună tehnologie la prețul corect.”, a spus directorul executiv al Michelin.
Florent Menegaux subliniază faptul că, necesitatea de anvelope all-season a devenit vitală pentru șoferi. Așa au reușit să producă un cauciuc bun, atât pe timp de iarnă, cât și pe timp de vară.
„Dacă vorbim despre Michelin CrossClimate, da. Atenție însă că nu vorbesc despre niște simple anvelope all-season. De ce credeți că Michelin a intrat pe piața anvelopelor all-season cu doar câțiva ani în urmă? Pentru că, la bază, conceptul de anvelope pentru toate anotimpurile a devenit o necesitate. Tehnologic, ceea ce concurenții noștri făceau în trecut era să ia un cauciuc de iarnă și să găsească o cale de a îl modifica pentru a nu fi prea rău pe timp de vară. Noi am început de la capătul celălalt.
Ne-am întrebat cum putem fi siguri că producem un cauciuc de vară foarte bun care să aibă un comportament bun și iarna. Pentru mult timp tehnologia necesară nu a fost disponibilă. Până când ne-a venit ideea de a lua un cauciuc pentru Moto GP – la care atunci când e cald și îl atingi cu mâna, aceasta rămâne aproape lipită – pe care să aplicăm un design nou al suprafeței de contact care să facă față bine în condiții de iarnă. E vorba despre design, dar și despre material. Revenind, CrossClimate este la fel de bun ca un cauciuc de iarnă, ca Michelin Alpin de exemplu, și la fel de bun ca unul de vară.
Desigur, dacă circuli în zone unde este zăpadă mult timp din an, e de preferat o anvelopă dedicată, dar la cum sunt iernile acum în Europa, CrossClimate e perfect. Unde mai pui că, atunci când plouă în anotimpul cald, anvelopa noastră e chiar mai bună decât una de vară. În final, vă amintesc că la lansarea produsului noi am menționat că nu este o chiar anvelopă all-season.”, a mai spus Florent Menegaux.
Investițiile pe care le face firma sunt suportate din bugetul său. Aceasta cere ajutor guvernamental, doar atunci când este vorba de o investiție majoră.
„Câteodată căutăm, e drept, ajutor guvernamental atunci când facem o investiție majoră și există o perioadă de tranziție. Dar, de cele mai multe ori, noi nu cerem ajutor. Ne descurcăm cu bugetul nostru. Din punctul meu de vedere, rolul unui guvern în privința investițiilor private este acela de a susține tranziția”, a declarat CEO al Michelin.
Michelin ajunge să investească în acest moment și în uzinele de cord și anvelope din Zalău, dar și în Florești. La Zalău sunt produse anvelope sub mărcile Michelin, BF Goodrich, Taurus, Riken, Tigar şi Orium, iar la Florești sunt realizate anvelope Kleber și BF Goodrich.
Compania deține în România, peste 4.500 de angajați, iar în 2021 a împlinit zece ani în România, iar aceata a înregistrat producerea a 80 de milioane de anvelope și 500.000 de tone de cord metalic în uzinele sale locale.
Alte articole: El va ocupa funcția de CEO! După o lungă carieră ca șef al ING, va conduce gigantul bancar Credit Suisse