Reușita celor de la Ford reprezintă implicit, un succes pentru fabrica de la Craiova. În ceea ce privește modelul Ford Puma, construit exclusiv în fabrica Ford Otosan, reprezintă cel mai bine vândut model hibrid de pe piața din România, potrivit Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Ford a reuşit să îşi păstreze poziţia de lider al segmentului de vehicule comerciale, cu o cotă de piaţă de 18,2%, în creştere faţă de anul anterior.
Ford Transit Custom a rămas în fruntea clasamentului, în segmentul din care face parte (MCV 1Tonă), pentru al şaselea an consecutiv şi îşi menţine o cotă de piaţă ridicată, de 27%. Ford Ranger, vedeta diviziei Ford Pro, continuă să impresioneze, lider autoritar, cu o cotă de piaţă de 45,1%.
De asemenea, Ford Transit îşi menţine trendul pozitiv şi înregistrează o creştere a cotei de piaţă faţă de anul 2021. Astfel, a ajuns la 20% din piață şi se plasează pe locul al doilea în segment.
„Deşi industria auto a trecut printr-un nou an dificil în 2022, mă bucur că Ford a reuşit să confirme în România încrederea clienţilor săi, dar şi versatilitate şi fiabilitatea gamei sale de vehicule comerciale.
Ţin să menţionez performanţa remarcabilă înregistrată de Ford Ranger, un pick-up absolut excepţional, care a dominat segmentul de o manieră clară, deşi s-a aflat la final de generaţie. De asemenea, Transit Custom rămâne preferatul pieţei, iar Transit şi-a mărit cota de piaţă şi a marcat lansarea versiunii complet electrice, E-Transit”, a declarat Roxana Capătă, managing director Fort Romania Services.
De remarcat este faptul că piața de vehicule comerciale, fără segmentul HCV, a scăzut cu 14% în țara noastră, față de 2021. Criza de semiconductori și-a pus puternic amprenta.
Anul trecut, Ford Pro a bifat cea mai mare cotă de piaţă de până acum, de 15%. Astfel, şi-a crescut cota de la an la an în 11 ţări: Marea Britanie, Germania, Franţa, Italia, Spania, Grecia, Irlanda, Portugalia, România, Suedia şi Turcia.
„Stabilirea unui nou record de opt ani consecutivi ca lider pe piaţa europeană demonstrează cât de mult se bazează clienţii noştri pe gama de vehicule comerciale Ford pentru a pune în mişcare afacerile lor.
Pe măsură ce vom lansa platforma noastră unică de software, încărcare şi servicii în toată Europa, suntem hotărâţi să ne asigurăm că Ford Pro rămâne partenerul de încredere al clienţilor noştri pentru productivitate”, a declarat Hans Schep, director general Ford Pro, Europa.
În ceea ce priveşte înmatriculările de autovehicule din România, Ford a încheiat anul 2022 cu o creştere de 7%. Numărul final de unităţi înmatriculate a fost de 8.379, faţă de 7.803 în anul anterior.