Pasarela de pietoni de pe Centura Capitalei se pare că a fost construită greșit, iar oamenii spun că este bătaie de joc la adresa șoferilor, dar mai ales a oamenilor care ar trebuie să traverseze dintr-o parte și a alta a drumului.
Pasarela a fost construită pe centura Capitalei în zona Militari. Postarea a devenit virală pe internet, după ce Asociația România fără Gropi a semnalat situația pe pagina sa de Faceboook.
În imagini se vede cum prima bandă de circulație (dedicată camioanelor) a fost îngustată în zona pilonului de la pasajul pietonal. De asemenea, unul din pilonii pasarelei este pus pe banda întâi a Șoselei de Centură, iar drumul se îngustează de la două benzi la una și jumătate.
„Au făcut, dar au și luat. Luat din bandă. Siguranța rutieră și CNAIR = două drepte paralele. Din ciclul Strategia Națională de Omorât Românii”, arată Asociația pe Facebook.
Purtătorul de cuvânt al CNAIR a explicat că practic a existat o necorelare între două proiecte distincte: modernizarea și lărgirea Șoselei de Centură și amplasarea unor pasarele pietonale, ambele proiecte realizate de către firma Maxi Design, dar implementate de constructori diferiți.
Acesta a explicat că pe tronsonul respectiv din DNCB (A1-DN7) este în continuare în derulare un contract de execuție cu firma Delta ACM 93 pentru extinderea la 4 benzi pe sens, lucrări încă nefinalizate. Contractul inițial a fost reziliat, dar instanța de judecată nu a acceptat rezilierea și a repus antreprenorul în contract, dar acum compania respectivă se află în insolvență și nu a reintrat pe șantier.
Potrivit proiectului de extindere la 4 benzi și de modernizare a Centurii Capitalei, în acel loc era proiectat o stație de autobuz cu refugiu, iar întreaga șosea să fie marcată corespunzător. Tocmai pentru acea stație de autobuz care nu a mai ajuns să fie executată până în prezent, un alt proiect separat prevedea realizarea pasarelei pietonale – pasarelă ce a fost ridicată de un alt constructor în decursul anului 2022 și la care încă se mai lucrează la scări.
La nivelul carosabilului, însă, marcajele nu ar fi fost executate conform proiectului inițial, sunt temporare (unele cu galben) și acum vor fi retrasate, iar parapetul despărțitor va fi montat pe noul ax al drumului, spune Șerbănescu.
„Șoseaua de centură cu patru benzi se înscrie conform proiectelor între pilonii pasarelei, dar cine a pus acum parapetul și cine a trasat marcajele în trecut nu a stabilit cum trebuie axul drumului”, spune purtătorul de cuvânt al CNAIR.
În imaginile de pe Google Street View, se poate observa imagini surprinse în august 2022, cu pilonul care încurcă circulația în zonă. Cu toate acestea, abia acum autoritățile se mobilizează pentru a remedia situația.
Polițiștii Serviciului Rutier Ilfov i-au cerut administratorului drumului, respectiv Direcției Regionale de Drumuri și Poduri București și executantului lucrării, să ia măsuri urgente pentru refacerea elementelor geometrice ale drumului.
„Polițiștii Serviciului Rutier Ilfov s-au sesizat din oficiu încă din data de 13 ianuarie a.c., cu privire la faptul că, în zona respectivă sunt deficiențe privind sistematizarea și semnalizarea rutieră, generate de executarea lucrărilor efectuate pentru amplasarea pasarelei pietonale respective”, a transmis Compartimentul de Relații publice din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Ilfov.
„De asemenea, polițiștii au solicitat ca până la remedierea deficiențelor constatate, să fie completată/refăcută semnalizarea rutieră orizontală, cât și cea verticală în zona indicată, în vederea desfășurării în condiții de siguranță a circulației vehiculelor și pietonilor”, potrivit Poliției.