Gara de Nord urmează să intre în renovări. Transmite chiar Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor, cel care a și anunțat transmiterea de documente către SEAP, scrie Agerpres.
Printre lucrări se enumeră crearea unor spaţii verzi centrale, a unei zone moderne de aşteptare şi de petrecere a timpului pentru persoanele aflate în tranzit, precum şi modernizarea sistemului de iluminat, amenajarea spaţiilor destinate serviciilor pentru călători, asigurarea facilităţilor pentru persoanele cu dizabilităţi, montarea unor sisteme noi de ventilaţie şi de încălzire.
„CFR SA a transmis spre SEAP documentaţia pentru licitaţia contractului de proiectare şi execuţie destinat primei faze de modernizare a Gării de Nord. După validare, contractul cu o valoare estimată de peste 471 de milioane de lei (fără TVA), finanţat prin POT (Programul Operaţional Transport, n.r.), va intra în faza de licitaţie.Prin această investiţie se doreşte transformarea Gării de Nord în punct multimodal modern, dar şi într-o zonă comercială atractivă a Capitalei”, a transmis Grindeanu pe Facebook.
Informează-te și în legătură cu: Documentele care arată cum Olanda încalcă regulamentul Schengen! Între timp, dă lecții de etică României și Bulgariei
8 peroane și 14 linii, atât are în dotarea sa Gara de Nord. Acest lucru o face să fie cea mai mare gară din România, însă nu și cea mai modernă și nici cea mai întreținută. Ultima restaurare a Gării de Nord a avut loc între 1997 și 1999. Cu o arhitectură în stil clasic, Gara de Nord împlinește în acest an 150 de ani.
Potrivit experților, pentru renovarea integrală a gării ar fi nevoie de peste 300 de milioane de euro, o sumă uriașă dar care necesită investită pentru modernizare. În medie, peste 10.000 de oameni pleacă și sosesc zilnic din și în gară. În perioada sărbătorilor sau in weekenduri, numărul pasagerilor poate depăși chiar și 16.000.
Este posibil să te intereseze și: Schimbare majoră în România! Se scumpesc terenurile agricole, în plină criză economică