Cea mai mare gară din țara de noastră va fi modernizată cu fonduri europene. Lucrările sunt programate să înceapă chiar din primele luni ale anului viitor. Acestea costă peste 120 de milioane de euro și nu vor fi gata mai devreme de anul 2027.
Ministerul Transporturilor a anunțat că are în plan ca în primul rând să fie consolidate şi reabilitate clădirile care compun Gara de Nord, monument istoric inaugurat în 1872, dar care acum este într-o stare avansată de degradare. Ultima reparație capitală a avut loc în 1999, iar acum sunt mai multe zone complet distruse.
Peroanele și alte facilități vor fi modernizate ulterior. Acestea sunt prevăzute în faza a doua a proiectului.
Citește și: Importurile de gaze au scăzut cu 19,2% în primele 9 luni. Producția s-a redus cu 4,3%
Modernizarea întregii zone a Gării de Nord a fost un proiect extrem de discutat în ultimii ani, însă au fost foarte multe păreri pro și contra și nu s-a putut contura un plan final care să fie pus în practică. De altfel, proiectul nu a fost pus în practică și din cauza birocrației. În acest context, Ministerul Transporturilor vrea să înceapă o primă etapă a lucrărilor anul următor. Peste 120 de milioane de euro vor fi investite în consolidarea și reabilitarea clădirilor.
„Avem un termen de 4 ani din momentul semnării contractului. Deci eu sunt convins că undeva, în 2027, dacă nu vom avea contestații și alte probleme neprevăzute, Gara de Nord va arăta cu totul și cu totul altfel”, a spus Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, la TVR.
București Nord este cea mai mare stație feroviară a României, situată în municipiul București. Din această gară pleacă și sosesc zilnic aproape 200 de trenuri. Deschisă pe 13 septembrie 1872, gara servește trenurilor Căilor Ferate Române și celor ale companiilor feroviare internaționale.
Citește și: Ajutor social pentru peste 1,145 milioane de pensionari. CNPP anunță bilanțul lunii noiembrie