Monumentul istoric de importanță națională a primit în cele din urmă undă verde din partea Ministerului Transporturilor. Valoarea contractului este de aproape 9 milioane de lei. Proiectul are termen de execuție 36 de luni, dintre care 12 sunt necesare pentru obținerea avizelor și proiectare, iar 24 pentru execuție.
Marele anunț a fost făcut de CFR Infrastructură printr-un comunicat de presă:
„Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că SRCF CRAIOVA a semnat contractul pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de reparaţii, reabilitare şi restaurare a clădirii de călători din Staţia CF CURTEA DE ARGEȘ, contract în valoare de 8,74 milioane lei. SRCF Craiova şi Asocierea S.C. EURAS S.R.L – S.C. ARHING S.R.L (România) au semnat contractul, în valoare de 8.749.082,33 lei, fără TVA, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de reparaţii, reabilitare şi restaurare a clădirii de călători din Staţia CF Curtea de Argeş. Durata contractului este de 36 de luni, aferentă etapelor de elaborare/aprobare a proiectului tehnic, obţinerea avizelor/autorizaţiilor şi execuţia lucrărilor de reparaţii, reabilitare şi restaurare a clădirii de călători, iar sursa de finanțare este asigurată din fornduri proprii ale CFR SA.
Obiectivele generale ale acestui contract (proiectare și execuție lucrări) sunt:
→ reparaţii şi consolidarea structurii de rezistenţă
→ restaurare/finisaje componente artistice din lemn, piatră, ceramică, metal
→ înlocuirea învelitorii asterelei şi a sistemului de colectare ape
→ reparaţii locale şi biocidare la şarpantă;
→ reparații instalaţii electrice, termice şi sanitare.
Menționăm faptul că, lucrările de reparaţii, restaurare şi reabilitare a clădirii de călători se vor realiza doar cu materiale şi tehnici specifice, compatibile cu cele originale, în baza avizului emis de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, Gara Regală din Curtea de Argeș fiind clădire arhitecturală, declarată monument istoric de importanță națională și se regăsește în Lista Monumentelor Istorice”, a transmis marți, CFR.
Gara a fost inaugurată în anul 1898, în timpul domniei Regelui Carol I. Arhitectul italian Giulio Magini s-a ocupat de proiectare. El a ilustrat excelent specificul național, însă din păcate, odată cu trecerea anilor, monumentul a ajuns să reprezinte o oglindă a nepăsării din sistemul feroviar românesc. Astfel, în 2017, la funeraliile Regelui Mihai I, fațada clădirii a fost acoperită cu pânze pentru a ascunde peisajul oribil.