Din octombrie 2023 se va lucra pe sensul de mers Crângași – Turda, iar tramvaiele de pe linia 41 vor circula cu macaz.
Practic, cel mai probabil, circulația va fi închisă pe cele două benzi, iar linia de tramvai 41 va fi deviată pe sensul opus în sistem pendul, cu circulație pe o singură linie în ambele direcții, a transmis marți, 8 august, primarul Nicușor Dan.
Podul Grant a fost construit în anii ’80, iar reparațiile au început în 2019, în timpul administrației Gabriela Firea (PSD). Din păcate, un an mai târziu, lucrările au fost suspendate de PMB, pentru că nu a mai fost asigurată finanțarea lucrărilor.
Pentru a relua lucrările începute în timpul Gabrielei Firea, Primăria condusă de către Nicușor Dan a semnat un contract în primăvară, în valoare de 54 de milioane de lei și o durată de execuție de 22 de luni.
Antreprenorul român BogArt va realiza lucrările.
Primarul Capitalei a anunțat în cadrul unei conferințe de presă că, în cazul în care Comisia de Circulație se aprobă închiderea totală a sensului Crângași-Turda, restricțiile vor dura doar din octombrie 2023 până în primăvara 2024.
„Toate lucrările pe care noi le facem sunt dinspre Crângați către Turda și atunci acest sens al liniei de tramvai va fi înlocuit, refăcut. Tramvaiul va circula alternativ, pe celălalt sens. Există și varianta de a circula în dublu sens (n.r. – pe calea Turda-Crângași, dar există și varianta discutată în Comisia Tehnică de Circulație de închidere a traficului pe această porțiune integral.
CFR Infrastructură ne-a rugat să nu lucrăm în zona liniilor de cale ferată mai devreme de 1 octombrie. Depinde de decizia pe care o luăm pentru trafic. Dacă oprim traficul pe această parte care ne interesează, atunci terminăm mai repede, dacă nu, atunci vor fi 22 de luni”, a declarat Nicușor Dan.
În plus, primarul a mai anunțat că s-a finalizat expertiza tehnică pentru Pasajul Basarab, cu structura de rezistență încadrată la calificativul ,,satisfăcător”, informează Economedia.