Clasica listă de cumpărături s-a demodat. Generația Z trece la noile tehnologii, tinerii cumpărători fiind mult mai deschiși spre a încerca inteligența artificală în viața de zi cu zi.
„Folosesc instrumente AI cu generatoare și lucruri pentru idei. Așa că, la fel ca ChatGPT, toate ideile îți oferă o listă”, a spus, pentru CBS News, Brooke, o studentă de la Universitatea din Pittsburgh.
„Dacă am nevoie de idei, cum ar fi lucruri pe care să i le cumpăr tatălui meu de ziua lui, nu știu ce să fac”, a afirmat Nina, și ea studentă în Pittsburgh.
Citește și: Tinerii din generația Z schimbă regulile de pe piața muncii. Peste 50% nu-și doresc un program obișnuit 9-17
Potrivit unui sondaj realizat de Fiverr în parteneriat cu Censuwide, la care au participat peste 2.500 de consumatori și peste 2.500 de de patroni de IMM-uri din SUA, Marea Britanie, Franța, Germania și Australia, comercianții elaborează strategii pentru a ajunge la mai mulți consumatori, vizându-i în general pe cumpărătorii din Generația Z.
„Așadar, 43% dintre cumpărătorii din Generația Z pe care i-am chestionat au spus că intenționează să cheltuiască mai mulți bani în acest an, iar apoi mai mult de jumătate dintre ei au spus că vor să folosească inteligența artificială ca asistență la cumpărături”, a declarat Laura Podesta, manager de relații publice la Fiverr.
Ea a explicat ce înseamnă folosirea inteligenței artificiale ca asistență la cumpărături.
„Unii membri din Generația Z au spus că intenționează să folosească ChatGPT pentru a găsi cele mai bune prețuri”, a spus ea.
„Unii folosesc inteligența artificială pentru a căuta cadouri, poate spun: ‘Ce pot să-i cumpăr mătușii mele, care are 50 de ani’, și apoi primesc o listă de idei”, a adăuigat Laura Podesta.
Alții spun că vor folosi inteligența artificială pentru idei de cadouri de sărbători. KDKA-TV a pus un mesaj în ChatGPT în care a întrebat: „Idei de cadouri de Crăciun pentru mătușa mea, care iubește păsările și tricotajul”. Rezultatele au fost următoarele: o hrănitoare elegantă pentru păsări, fire de tors de lux sau cursuri de tricotat online.
Laura Podesta spune că retailerii cred că aceste caracteristici vor surprinde obiceiurile de cumpărare ale Generației Z.
„Știm că 70% dintre companii intenționează să investească în inteligența artificială” pentru a optimiza operațiunile, a spus ea.
„39% își măresc reclamele pe rețelele sociale, 35% investesc în strategii de marketing cu influenceri. Așadar, ei cred că au o înțelegere bună asupra cine este clientul lor și unde este clientul lor. Și cheltuiesc aceste fonduri publicitare în consecinţă”, a încheiat aceasta.
33% dintre comercianți se concentrează pe strategii personalizate de marketing prin e-mail. 29% dintre ei își îmbunătățesc paginile de produse și capacitățile SEO.