Dacă înainte, românii aveau un loc de muncă la 18-20 de ani și deveneau siguri pe propriile forțe, tinerii din ziua de astăzi apelează la dramele sociale și aleg să spună că nu pot munci, deoarece au o vârstă mult prea fragedă și nu mai au ulterior timp pentru studiu. Tinerii din Generația Z, cei născuți între 1995 și 2010 sunt aproape imposibil de angajat, în ciuda tuturor eforturilor depuse de angajatori. Un job plătit cu 3500 de lei, la care se muncea destul de puțin și de ușor, a fost propus mai multor tineri, însă aceștia au refuzat, anunță observator.
Tinerii din Generația Z, cei născuți între 1995 și 2010, sunt tot mai greu de angajat. Fiind foarte familiarizați cu tehnologiile digitale și capabili de multitasking, aceștia trebuie făcuți să vină tot mai mult la târgurile de joburi cu băuturi răcoritoare gratuite. Organizatorii au pregătit selfie-uri la 360 de grade, muzică și jocuri. Asta deși joburi sunt destule, iar salariile de început decente – 3.500 de lei pentru postul de promoter sau consultant de vânzări, românii noștri nu doresc să se angajeze.
Firmele apelează la petreceri de recrutare pentru a-i convinge pe cei din generația z să accepte un job, însă tinerii nu doresc, mulți dintre ei fiind declarați analfabeți funcționali de sistemul de învățământ. Vacanțele și cadourile nu lipsesc din promisiunile angajatorilor.
Cei din generația z vor program flexibil, salariu mare și beneficii chiar dacă nu au experiență – nu e ușor să convingi un tânăr din Generația Z să se angajeze, se plâng antreprenorii. Cum recrutarea lor a cam devenit o provocare, companiile de HR încearcă să îi atragă cu petreceri de recrutare.
„Deja mi-am făcut câțiva prieteni noi, distracție. Caut un job în care să vorbesc cu oamenii pentru că sunt extrovertită și să am contact cu persoanele”, spune o studentă.
La prima petrecere de recrutare care a avut loc în centrul Bucureștiului au participat peste 300 de studenți. S-au distrat, au dansat și au despus CV-uri, chiar dacă nu erau foarte hotărâți să se angajeze, deoarece statul este lejer, decât munca.
„Am venit și să studiem piața, dar și să facem legături noi cu omenii, parteneriate. Vedem ce rezultă”, a declarat Alexandru Radu – student.
Antreprenorii au încercat din răsputeri să îi convingă pe tineri să se angajeze pentru un salariu între 2.500 și 3.500 de lei. Tinerii de la petrecere primeau pliante cu ofertele de muncă, însă nu erau atrași de prezentarea locurilor de muncă. Firmele de HR sunt nevoite să inventeze noi metode de recrutare, ca să îi atragă pe membrii generației Z.
„Greutatea vine tocmai din talentul de a pune cap la cap așteptările companiilor pentru care lucrăm cu așteptările tinerei generații”, a declarat Marian Dumitrescu – organizator.
„Din câte am observat în urma poll-urilor de pe comunitatea noastră, ei caută joburi remote, în general part-time, dar și full-time, însă cât mai flexibil”, a continuat Ciprian Nichita – fost student.
La petrecerea organizată pentru recrutare, companiile participante căutau sute promoteri și consultanți de vânzări pentru rețele din toată țara. Tinerii care doreau să se angajeze munceau extrem de puțin pentru un salariu între 2.500 și 3.500 de lei, însă aceștia au refuzat, deoarece preferă mai mult să trăiască pe banii părinților, decât să își asume un viitor.