Ministerul Finanțelor a anunțat recent actualizarea ghidului e-Factura și remedierea unor probleme semnalate, marcând un pas semnificativ în îmbunătățirea și implementarea eficientă a sistemului electronic de facturare în România. Potrivit unui comunicat de presă emis de Ministerul Finanțelor, această mișcare vine ca răspuns la feedback-ul primit de la contribuabili și are scopul de a face procesul de utilizare a sistemului e-Factura mai ușor și mai accesibil pentru toți actorii implicați, transmite Economica.
În cadrul acestor actualizări, sistemul poate fi acum folosit direct de pe site-ul ANAF în cazul în care au loc lucrări de mentenanță la nivelul Spațiului Privat Virtual (SPV). Această schimbare esențială vine pentru a asigura continuitatea și accesibilitatea utilizatorilor la sistemul e-Factura, oferindu-le posibilitatea de a emite și gestiona facturile în mod eficient, chiar și în timpul operațiunilor de întreținere a platformei.
Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a subliniat importanța feedback-ului primit din partea mediului de afaceri și a contabilității în îmbunătățirea continuă a sistemului. „Fiecare discuție și fiecare îmbunătățire adoptată au ținut cont de nevoile semnalate de contribuabili”, a declarat acesta. Printre actualizările notabile se numără introducerea funcției de autofacturare, prevenirea înregistrării multiple a aceleiași facturi, introducerea filtrării pe criterii specifice și posibilitatea de a descărca facturile direct în format PDF.
Te-ar putea interesa și: Ministerul Finanțelor, noi îmbunătățiri la sistemul e-Factură. A fost introdusă funcția de autofacturare
Ministerul Finanțelor a subliniat, de asemenea, că implementarea cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura pentru relațiile business-to-business (B2B) a fost un succes, cu aproximativ 40 de milioane de facturi înregistrate cu succes în sistem până în prezent. Aceste cifre impresionante indică o adoptare semnificativă a sistemului electronic de facturare în mediul de afaceri din România.
„Reamintim că, în situaţia în care sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu este funcţional timp de minimum 24 de ore, obligaţia de transmitere prevăzută la art.10 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.120/2021 se suspendă până la repunerea în funcţiune a sistemului.
Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare (n.r. de la 1 iulie sunt 5 zile calendaristice) de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal”, a mai transmis Ministerul Finanţelor.
În timp ce Ministerul Finanțelor continuă să lucreze la îmbunătățirea sistemului e-Factura, termenul-limită pentru transmiterea facturilor în sistemul național privind factura electronică e-Factura este de 5 zile lucrătoare de la data emiterii facturii, conform legislației în vigoare. Cu toate acestea, nerespectarea acestui termen până la 31 martie 2024 nu se sancționează, oferind astfel timp suplimentar pentru adaptarea și alinierea la noile cerințe.