Gigantul american de cosmetice, parfumuri și bijuterii Avon International, care este unul dintre cei mai mari jucători din industria beauty, se pregătește să deschidă în România primele magazine în franciză, conform Profit.ro.
În oferta de franciză au fost incluse „insule” în mall, de 8-12 mp, pentru care nivelul de investiție estimat este de 20.000 – 25.000 euro, dar și magazine de 25-50 mp, poziționate în centre comerciale sau zone stradale cu trafic intens, cu o investiție de 30.000 – 35.000 euro.
Compania, cu un model de business axat pe vânzarea directă, se află acum într-un proces de transformare și diversificare a canalelor de vânzări, cu magazine fizice și dezvoltarea prezenței online.
„În 2024 ne concentrăm pe accelerarea experienței omnichannel (…). În completarea modelelor de vânzare directă sau online, pregătim noi experiențe care ne vor aduce și mai aproape de consumatoarele noastre, chiar începând cu primul trimestru al anului.
La finalul anului trecut am lansat un model de franciză, prin care persoanele cu spirit antreprenorial care își doresc un business în industria de beauty își vor putea deschide propriul magazin Avon. Începutul anului ne găsește în pline pregătiri pentru a deschide primele astfel de magazine”, a declarat pentru Profit.ro noul General Manager Avon pentru România și Republica Moldova, Roxana Popescu.
Te-ar putea interesa și: Lovitură pentru Elon Musk. Un judecător i-a anulat „salariul” de peste 55 de miliarde de dolari pe care ar fi trebuit să-l primească de la Tesla
România este una dintre principalele piețe pentru grupul Avon, prin prisma performanțelor de business, înregistrând vânzări de 68 milioane euro și 2,5 milioane de vânzări la nivelul anului 2022. De asemenea, managerii români dețin poziții cheie în toată lumea, inclusiv la nivel de CEO sau responsabil pentru Europa.
La sfârșit de 2023, Angela Crețu a demisionat din funcția de CEO al Avon International, iar în ianuarie compania a anunțat alte două schimbări – Andreea Moldovan, până acum general manager Avon Southern Europe, a preluat funcția de managing director Avon Europe, pentru a coordona patru piețe principale (Italia, Polonia, Marea Britanie și România) și alte 20 de piețe secundare, în timp ce la conducerea operațiunilor din România și Republica Moldova a fost promovată Roxana Popescu.
Noul general manager vrea să accelereze creșterea business-ului în următorii ani, având ca direcții strategice consolidarea modelului de vânzare directă, dezvoltarea de noi canale de vânzare și noi investiții în vizibilitatea brandului.
De asemenea, remarcă două tendințe de consum specifice pieței din România, în comparație cu alte țări cu prezență Avon: apetitul pentru produsele de machiaj și o importanță ridicată a recomandărilor creatorilor de conținut din mediul online.
Cât despre provocările cu care se confruntă compania, Roxana Popescu spune că, în prezent, consumatoarele produselor de beauty sunt din ce în ce mai educate, mai informate și mult mai exigente cu modul în care investesc banii, atât în cheltuieli de bază, cât și în mici răsfățuri, iar piața este efervescentă și jucătorii mari pun accent pe inovație și experiențe noi, astfel încât companiile de profil sunt obligate să rămână conectate, agile și mereu în mișcare.
Avon se află de 25 de ani pe piața din România și concurează pe piața locală cu producătorul francez L’Oreal, compania germană Beiersdorf, care deține și brandul Nivea, și cu Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător de cosmetice cu capital românesc.