Retailerul Carrefour încheiat șase noi parteneriate cu cooperative agricole, asigurându-i numărul de zece parteneriate cu zece furnizori de proveniență locală, astfel că în urma acestor parteneriate, 100% din necesarul de fructe, legume și verdețuri este asigurat de parteneri.
Carrefour este un retaler de origine franceză, iar parteneriatele încheiate în ultima perioadă prouc, aproximativ, 35 de milioane de unități de vânzare de fructe, legume și verdețuri. Totodată, au o suprafață de 627 de hectare, iar Carrefopur va prelua toată marfa pentru a o comercializa în magazinele proprii sub brandul „Grădina Noastră”, brand care a fost înființat în urmă cu șase ani.
Citește mai multe despre: Cum a decis Carrefour să facă de rușine furnizorii care nu reduc prețurile. Ce mesaje au lipit pe unele produse de la raft
Parteneriatele pe care Carrefour le-a îcheiat sunt unele de succes, clienții fiind mulțumiți de toate produsele pe care le cumpărăr din gama fructeor, legumelor sau a verdețurilor. Acest retailer a ajuns la zece parteneriate cu u total de 240 de familii și producători mi8c, mijlocii și mari, aici adăugându-se 15 parteneriate locale, care nu se reunesc sub brandul sub care se află cele zece parteneriate menționate anterior. Distribuția producției ajunge la 24-36 de ore, iar necesarul de 100% este asigurat de aceste parteneriate, iar în timpul sezonului rece acest necesar ajunge la peste 50%.
„Localul a devenit standardul de excelență în materie de calitate când vine vorba de o alimentație sănătoasă, iar Carrefour este pionierul acestei direcții, fiind primul retailer care a implementat modelul de cooperativă în relația cu producătorii locali. Prin intermediul brandului umbrelă, Grădina Noastră, care unește cele zece cooperative partenere Carrefour, am dezvoltat o serie întreagă de programe cu dublu beneficiu, traduse în susținere pentru fermieri și comunitățile lor și produse proaspete, locale, pentru toți clienții noștri. Suntem mândri să purtăm această responsabilitate și vom continua să ne diversificăm portofoliul amplu de producători locali. Ne propunem să replicăm acest model de succes al cooperativelor agricole și în alte regiuni ale țării.”, a comunicat Julien Munch, CEO Carrefour România, conform Economica.
Cooperativa Grădina Noastră de la Fierbinți, care a fost creată sub inițiativa Carrefour, este formată din șase familii de agricultori care sunt spcielizați în matiere de cultivare a legumelor. Sunt 22 de hecatre în câmp și 1 hectar în solarii care cuprind cultivarea de varză, roșii, ardei, vinee, castraveți, dovlecei, dar și țelină.
De asemenea, Cooperativa Grădina Noastră de la Beiuș se ocupă cu ceea ce înseamnă cultivarea fructelor de pădure pe suprafețe întinse, astfel: 1 ha afine, 1 ha căpșune, 1,2 ha zmeură și 0,7 ha coacăze roșii.
Cooperativa Grădina Noastră din Ostrov este specializată în producția strugurilor de masă și fructe, întindându-se pe o suprafață de 57 ha de strugure și 7 ha de cireșe, caise și nectarine.
Târgu Secuiesc depășește 89 ha care are în componenta sa cinci familii, în ocupația sa fiind 500-800 de tone de cartofi, aproximativ.
Cooperativa Grădina Noastră de la Huși este o suprafață de 30 de ha de struguri de masă, 1 ha de cireși și 1 ha de pruni care au în componenta sa două familii.
Nu în cele din urmă, pomicultura este suținută de Cooperativa Agricolă din Voinești care este renumită pentru producția de mere. Localitatea Voinești deține o suprafață de circa 78 de ha care este destinată următoarelor culturi: mere (50 ha), cireșe (9 ha), prune (10 ha), dar și pere (9 ha).
Citește mai multe despre: Carrefour face anunțul zilei pentru toți românii. Retailerul a dat lovitura în România