Când transporți câini în mașină, trebuie să ai grijă la două lucruri. În primul rând, animalul de companie trebuie să fie fixat în scaun cu o lesă specială care se prinde în centura de siguranță. În al doilea rând, ideal ar fi să nu-i permiți câinelui să scoată capul pe geam pentru că riscul de a dezvolta otită este unul foarte mare.
„Există acea centură pentru animalele de companie, cu acea lesă care se termină scurt cu un suport de prins în centură și când pui câinele în spate, mai ales dacă e un pic mai mare, îi pui acea lesă care îl ține practic acolo și nu poate pleca prin mașină în caz de impact. Poate e prea mult… Dacă îi spunem românului să își lege și câinele cu centura, chiar o să spună că am înnebunit.Și cu capul afară! Când ține capul afară, câinele face otită. Chiar nu glumesc! Este chiar o recomandare. Nu-l lăsați cu capul afară, câinele face otită foarte repede. El se bucură, dar pe urmă suferă”,
a zis Titi Aur în cadrul emisiunii ”De ce Conducem”, de la DC News.
Viteza și distragerile – acestea sunt cele două mari cauze ale accidentelor, spune Titi Aur.
„Dacă ar fi o ordine a lucrurilor pe care nu le respectăm la volan, din toate punctele de vedere, pe primul loc e viteza, iar pe locul 2 este partea cu distragerile. Toți suntem tentați să avem senzația că viteza legală din zona respectivă e prea mică pentru talentul meu, pentru experiența mea, pentru mașina mea, pentru graba mea, pentru problemele mele. Toți zicem: E prea puțin să merg aici cu 50 sau 90 km/h.
Mai mult, cu cât mașinile sunt mai moderne, mai silențioase, mai sigure chiar, cu atât acel 50 km/h pare mai de nerespectat. Asta e cea mai mare greșeală pe care toți suntem tentați să o facem la volan.
Citeste si Cum se conduce corect noaptea. Titi Aur a dezvăluit un truc pe care puțini șoferi îl știu
Noi, cei din lumea motorsportului trebuie ne abținem și mai mult, fiindcă suntem obișnuiți cu viteze mari, suntem obișnuiți ca pe un drum de macadam pe care te duci la pescuit cu 40 de km/h, să mergem cu 180 km/h cu mașina de curse. Este normal ca viteza să ți se pară prea mică.
Viteza are trei componente: respectarea vitezei legale, adaptarea vitezei la condițiile de aderență / vizibilitate și distanța față de mașina din față.
De asemenea, al doilea lucru foarte grav pe care îl facem e că suntem tentați să considerăm că distragerile nu contează. Toți credem că la experiența noastră nu vom avea probleme. Tu consideri că dacă ai vorbit la telefon la volan și de 3-5 ani nu ți s-a întâmplat, nici nu ți se va întâmpla. Ți-a ieșit din cap! Când e să se întâmple, se întâmplă”, a explicat Titi Aur în același interviu.