- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Grevă de avertisment la Căile Ferate pe 15 septembrie. Trenurile vor fi oprite după ce negocierile cu Guvernul au eșuat

30 Aug, 17:42 • Constantin Cristina
Feroviarii opresc trenurile. Aceștia au anunțat o grevă de avertisment la CFR, după ce Guvernul nu a fost de acord cu ce au cerut CFR-iștii.
Grevă de avertisment la Căile Ferate pe 15 septembrie. Trenurile vor fi oprite după ce negocierile cu Guvernul au eșuat

Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, cea mai mare organizație sindicală a ceferiștilor din România, a anunțat o grevă de avertisment la Căile Ferate pe 15 septembrie, a informat economedia.ro.

Citește și: Protest de amploare la Ministerul Transporturilor! Nemulțumiți de salarii, sindicaliștii CFR au ieșit în stradă și amenință că vor bloca circulația feroviară

Grevă de avertisment la Căile Ferate pe 15 septembrie. Trenurile vor fi oprite după ce negocierile cu Guvernul au eșuat

Așadar, protestul începe din data de 15 septembrie și se va desfășura dimineața, timp de două ore, de la 7:00 la 9:00, timp în care circulația trenurilor nu va funcționa. Greva vine pe fondul negocierilor cu Guvernul care au eșuat, pentru un nou Contract Colectiv de Muncă la CFR Infrastructură (detalii aici) și neaprobării Bugetelor pentru 2023 la Companiile Infrastructură și CFR Călători unde Legea Statutului Personalului feroviar se aplică parțial.

„Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, cea mai mare și mai reprezentativă organizație sindicală a ceferiștilor din România, afiliată la Blocul Național Sindical, anunță public că în data de 15 septembrie 2023 va declanșa o grevă de avertisment care are scopul de a atrage atenția asupra impasului în care s-a ajuns în ceea ce privește dialogul social dintre ceferiști și stat.

Din păcate, așa cum s-a întâmplat în fiecare guvernare care s-a angajat să rezolve problematica căii ferate, aflată, așa cum bine se știe, de ani și ani de zile, în moarte clinică, noi, ceferiștii, constatăm că agenda politicienilor care preiau managementul căii ferate nu corespunde cu lista de priorități formulată cu claritate și public de către lucrătorul feroviar.

Motivele pentru care am decis să organizăm greva de avertisment din 15 septembrie sunt multiple:

– Lipsa bugetelor de venituri și cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar.

– Lipsa finanțării strategice și coerente a căii ferate. Pentru readucerea structurii feroviare românești la parametrii europeni este nevoie de un proiect de țară corect coordonat cu structurile europene și finanțat cu câteva zeci de miliarde de euro. Până în acest moment, un astfel de proiect nu a fost finanțat, iar deschiderea unor șantiere pe coridoare de transport dedicate strict interesului european lasă în paragină restul țării.

grevă CFR
grevă CFR

– Lipsa de investiții în material rulant de calitate, modern. Nu există un plan de investiții solid în ceea ce privește înlocuirea completă a parcului de locomotive și vagoane cu care lucrează astăzi CFR Călători. Românii, cu greu se vor întoarce în vagoane, în astfel de condiții. Politicienii aflați în fruntea Ministerului Transporturilor ar trebuie să știe că excepțiile întăresc întotdeauna regula, motiv pentru care o simplă fotografie lângă un vagon de călători recondiționat, nu rezolvă problema.

– Lipsa salariilor corecte la calea ferată, salarii motivante care să permită înlocuirea unor generații de ceferiști. Se amintește din ce în ce mai rar că în astfel de condiții de salarizare, dar mai ales având în vedere relația greșită care se construiește între management și lucrătorii feroviari, companiile de stat de la calea ferată, unități strategice pentru economia româneasca, vor rămâne fără angajați. Deja, deficitul de angajați depășeste 6.000 de oameni iar orele suplimentare înregistrate sunt de ordinul zecilor de mii.

– Probleme din ce în ce mai multe și nerezolvate care au legătură cu Statutul personalului feroviar, lege votată de Parlamentul României, care nici până astăzi nu generează tot setul de efecte pentru beneficiarul său, lucrătorul feroviar. Iată câteva dintre cele mai importante probleme care rămân nerezolvate. Trebuie doar să mai amintim despre condițiile de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalații, fie vara sau iarna, la temperaturi imposibile. Este important să mai precizăm că multe, prea multe din exigențele siguranței circulației feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferată se rezolvă doar datorită priceperii și improvizațiilor inginerilor și lucrătorilor feroviari.”, se arată în comunicatul de presă Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane.

În prezent, la CFR Infrastructură și CFR Călători sunt aproximativ 40.000 de salariați.

Alte articole: Decizie majoră pentru CFR! Protestatarii ceferiști, pregătiți să li se mărească salariile. Camera Deputaților a aprobat un amendament important

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Black Friday 2024. Cum poți verifica dacă magazinul online de la care vrei să faci cumpărături este real și dacă produsele vândute sunt autentice. Recomandările ANCOM
Black Friday 2024. Cum poți verifica dacă magazinul online de la care vrei să faci cumpărături este ...
Se deschide oficial cel mai mare șantier de autostradă din România: Se caută 22 000 de muncitori
Se deschide oficial cel mai mare șantier de autostradă din România: Se caută 22 000 de muncitori
Cu cât cresc pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025. Ministrului Muncii a dat publicității datele
Cu cât cresc pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025. Ministrului Muncii a dat publicității datele
CNPP anunță ce adeverințe NU sunt luate în considerare la calculul pensiei. Anunț oficial
CNPP anunță ce adeverințe NU sunt luate în considerare la calculul pensiei. Anunț oficial
Taxe de mii de euro pentru proprietarii de ferme de vaci. Bani vor intra într-un fond de mediu
Taxe de mii de euro pentru proprietarii de ferme de vaci. Bani vor intra într-un fond de mediu
Șoferii riscă polițe RCA mai scumpe dacă nu-și anunță asiguratorul la vânzarea mașinii
Șoferii riscă polițe RCA mai scumpe dacă nu-și anunță asiguratorul la vânzarea mașinii
Cât costă un apartament în România în ultimele luni din 2024
Cât costă un apartament în România în ultimele luni din 2024
Șomaj obligatoriu pentru o categorie de români. Mii de persoane vor fi afectate
Șomaj obligatoriu pentru o categorie de români. Mii de persoane vor fi afectate
Prețuri noi pentru românii care alimentează cu benzină sau motorină. Petrom anunță primele schimbări în noiembrie 2025
Prețuri noi pentru românii care alimentează cu benzină sau motorină. Petrom anunță primele schimbări ...
Cele mai sigure țări din lume în caz că ar izbucni al Treilea Război Mondial
Cele mai sigure țări din lume în caz că ar izbucni al Treilea Război Mondial
Lege adoptată în Parlament: Copiii din România vor participa la cel puțin o serie de consultări cu instituţiile statului
Lege adoptată în Parlament: Copiii din România vor participa la cel puțin o serie de consultări ...
Top 13 alimente cu cele mai lungi termene de valabilitate. Pot fi păstrate ani întregi dacă nu le sunt deschise ambalajele
Top 13 alimente cu cele mai lungi termene de valabilitate. Pot fi păstrate ani întregi dacă nu le ...
Alocații 2025. Guvernul oferă mai mulți bani anul viitor. Ce drepturi mai primesc românii
Alocații 2025. Guvernul oferă mai mulți bani anul viitor. Ce drepturi mai primesc românii
Conacul din Sinaia confiscat de la prințul Paul, vândut la licitație pentru o sumă mult mai mică decât prețul de pornire
Conacul din Sinaia confiscat de la prințul Paul, vândut la licitație pentru o sumă mult mai mică ...
S-au înecat corăbiile pentru Clotilde Armand. Procesul fostei primărițe a Sectorului 1 începe oficial
S-au înecat corăbiile pentru Clotilde Armand. Procesul fostei primărițe a Sectorului 1 începe oficial
Finanțare pentru cea mai așteptată autostradă din România. Ministerul Transporturilor anunță stadiul lucrărilor
Finanțare pentru cea mai așteptată autostradă din România. Ministerul Transporturilor anunță stadiul ...
Măcelarii români au succes în Europa. Salariile din Occident ajung la 3.000 de euro pe lună
Măcelarii români au succes în Europa. Salariile din Occident ajung la 3.000 de euro pe lună
Ministerul Energiei a îndeplinit încă două jaloane din PNRR. Burduja: ”România îşi asumă stocarea ca prioritate zero a sistemului energetic naţional”
Ministerul Energiei a îndeplinit încă două jaloane din PNRR. Burduja: ”România îşi asumă stocarea ...