Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu s-a răzgândit în privința inaugurării primului lot de pe Autostrada A București Sud. Turcii de la Alsim Alarko ar putea deschide doar 7 kilometri din lotul 1 de pe A 0, între Vidra și DN 4 Popești-Leordeni și doar cu o mobilizare susținută, deși în urmă cu o lună, ministrul Grindeanu estima 80 % șanse de deschidere completă până la Autostrada Soarelui, conform informațiillor oferite de către site-ul Economedia.
Într-o conferință de presă susținută în urmă cu o lună, Sorin Grindeanu a susținut că șansele de deschidere până la finele anului a lotului 1 din Autostrada A0 București Sud sunt de 80%, condiția era ca vremea să fie favorabilă lucrărilor. De atunci și până acum vremea a fost foarte bună, precipitațiile au lipsit aproape în totalitate, însă posibilitatea ca cetățenii să poată beneficia anul acesta de cei 23 km de autostradă sunt practic nule, după cum recunosc responsabilii din Ministerul Transporturilor.
,,Pe lotul 1 al Autostrăzii A0 de Centura Sud- București (Glina-Vidra) a început astăzi turnarea betonului la infrastructura pasajului de la km 65!
Constructorul turc este bine mobilizat și lucrează atât la structura drumului, cât și la poduri și pasaje. Dacă se păstrează ritmul, până la sfârșitul anului se va circula atât pe cei 16,3 km ai lotului 2 (Vidra-Bragadiru) cât și pe sectorul de autostradă, în lungime de 7 km, cuprins între DN4 și zona localității Berceni (km 69) al lotului 1.” -Sorin Grindeanu.
Lotul 2 Alsim Alarko între Bragadiru DN 6-Vidra este 95 %, dar poate fi deschis până la Vidra (Berceni) doar dacă se termină următorii 7 kilometri până la DN 4. Dacă nu, deschiderea este posibilă doar pe 10 km. între Bragadiru și DN 5-Jilava. Lotul 1 cu o lungime de 17 kilometri unde lucrează același constructor din Turcia este la 80 % execuție.
De asemenea, potrivit lui, tot anul acesta va urma să se dea în trafic și o secțiune din lotul 2 al A0 Nord, construit de UMB, între DN3 și A3.
Autostrada de Centură București A0 va avea o lungime totală de 101 km și este parte a unui uriaș proiect european de infrastructură rutieră numit Coridorul 4 pan-european, care traversează România de la Vest la Est, pe direcția Nădlac – Arad – Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța.
Pe lotul 3 lucrează Asocierea Aktor – Euroconstruct Trading 98, în baza unui contract în valoare de 853 milioane lei, fără TVA, conform Agerpres.