Guvernatorul Deltei Dunării, Gabriel Marinov, a oferit noi detalii legate de scandalul din Delta Dunării provocat de dragarea realizată de ucraineni pe Canalul Bâstroe. Oficialul anunță că a observat de două ori nave de dragare în 2022 pe Bâstroe, dar a fost informat de ucraineni că sunt lucrări de întreținere care nu ar provoca atât de multe probleme, anunță Antena3.
La ora actuală, după cum susține oficialul, este imposibil să stabilim exact efectele, pentru că lipsesc foarte multe date. La nivelul apei nu sunt modificări semnificative, dar efectele în biosferă se văd în timp îndelungat. Astăzi se începe evaluarea pentru a vedea dacă rutele sturionilor au fost afectate.
„Este imposibil să stabilim care ar putea fi efectele generate exclusiv de acest subiect pe care îl discutăm, și anume adâncirea şenal navigabil pe Chilia-Bîstroe, pentru că ne lipsesc foarte multe date. Practic, toate informațiile care circulă sunt extrem de contradictorii, iar noi la momentul de față nu cântărim lucrurile decât pe baza unor supoziții.
Nouă nu ni s-a prezentat niciun proiect tehnic căruia să contrapunem argumente de ordin științific. Neavând așa ceva, vă dați seama că nu putem pleca de la niciun fel de premise în evaluarea pe care urmează să o facem.
Nu considerăm că sunt modificări semnificative de natură să îngrijoreze sau dacă acestea sunt nu putem stabili cu exactitate cauzele. După cum știm, nivelul Dunării fluctuează prin limite superioare sau inferioare în permanență. Am întrebat ce-i cu ele, ni s-a spus da, fac lucrări de întreținere… ”, a declarat Gabriel Marinov într-o intervenţie la Antena 3 CNN.
Guvernatorul Dunării a mai transmis în acest context că la evaluările care încep astăzi va discuta cu cel puțin unul din șefii de institute de cercetări care acționează pe raza rezervației. Într-o primă etapă se va evalua care sunt parametrii migrației sturionilor în ultima perioadă.
Comisia Europeană a anunțat că este la curent cu dezbaterile din presa română, care a relatat că Ucraina desfășoară lucrări majore pe brațul Chilia și pe Canalul Bâstroe. Rămâne de văzut însă cât de legale sunt aceste lucrări și care vor fi urmările lor.
Te mai poate interesa: Va putea adera Ucraina la NATO? Macron: „Aș prefera să nu fie doar chinezii și turcii cei care vor negocia a doua zi după încheierea războiului”