Reprezentanții transportatorilor vor participa, miercuri, la o discuție cu reprezentanții Guvernului. Guvernul ar fi cedat și va accepta una dintre marile revendicări ale transportatorilor.
Asociațiile reprezentative ale transportatorilor vor participa, miercuri, în jurul orei 16.00, la o discuție cu reprezentanții Guvernului. Conform informațiilor prezentate de știripesurse.ro, Guvernul pregătește mai multe acte normative, care ar urma să fie adoptate în ședința de joi.
Așadar, pe lângă scăderea prețului la RCA, Guvernul ar fi cedat și va accepta una dintre marile revendicări ale transportatorilor și anume limita de toleranță la încărcătură să fie acceptată la 10%.
De asemenea, va fi acceptată o limită de toleranță de 10% pentru marfa colectată din câmp și transportul până la depozit, pe o distanță de maxim 70 de kilometri.
Tototdată, Guvernul a fost de acord cu alocarea de benzi speciale pentru transport la ieșirea din țară.
Recunoașterea transportului rutier drept sector economic strategic și elaborarea unor măsuri care să susțină acest sector economic pentru a rămâne competitiv și a aduce în continuare venituri directe la bugetul Statului (este cel mai mare exportator de servicii din România, aduce peste 5 miliarde de euro anual în economia românească, contribuind la reducerea deficitului valutar)
Diminuarea RCA la 5.000 de lei la B0 la MMTA 40 tone fara implicatii BAAR si introducerea in polita RCA a tractarilor si asistenta nationala / internationala.
Diminuarea asigurarilor RCA cascadat în tonaj mai mic.
Audierea ASF privind costurile componentei RCA.
Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil pentru firmele de transport licentiate direct din pompa.
Introducerea unei alocaţii de hrană pentru lucrătorii detaşaţi, neimpozabilă, în valoare de 60 EUR/zi, care să se adauge la plafonul maxim de 87,5 EUR/zi în limita căruia se poate acorda indemnizaţia de detaşare si marirea plafonului neimpozabil de la 3 la 4 salarii de baza.
Scurtarea timpilor de trecere a frontierei prin modificarea OG 43 şi respectarea Regulamentului European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor și dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)
Reintroducerea toleranțelor la depăşirile de greutate/gabarit la vechea lege , aşa cum prevăd şi normele europene şi evitarea dublei taxări.