Un antreprenor român face angajări și oferă salarii destul de mari, însă nu are noroc de angajați care să dorească să muncească, în ciuda beneficiilor primite. Oferă 3.000 de euro salariu, dar degeaba.
Firmele de transport mărfuri din Italia continuă și în 2023 să se lovească de o criză majoră de conducători auto, în așa fel încât salariile oferite în acest domeniu au crescut. Ca un exemplu, un antreprenor român oferă salarii de aproape 3.000 de euro, dar tot nu atrage forță de muncă.
Florin Sitaru, de fel din Vâlcea, conduce o companie de transport mărfuri în Piacenza, nordul Italiei. Florin deține peste 30 de camioane. Are foarte multe contracte de onorat, însă nu are personal pentru a duce la final activitatea firmei. Din acest motiv, pierderile înregistrate s-au ridicat la zeci de mii de euro. Acesta a căutat în România să angajeze șoferi, însă nu a reușit să găsească pe nimeni.
„Nu mai găsesc personal competent. Aș accepta și începători, dar să aibă dorința de a învăța, să fie serioși. Le dăm chiar și banii înainte. Dar sunt din ce în ce mai puțini cei cu care se poate lucra. Unii vin și-mi spun că vor să stea o lună, apoi să plece. E o nebunie totală, o criză care a început acum un an și devine din ce în ce mai presantă. Am căutat la început în Italia, apoi și în România“, a spus Florin Sitaru pentru publicația rotalianul.ro.
Ai mai putea citi: Producția de țiței a României a scăzut dramatic! Importurile au „explodat”
Omul de afaceri român a transmis în declarațiile sale că respectă legislația din Italia în privința salarizării, iar șoferii nu sunt nevoiți să meargă în curse epuizante. Mai mult, șoferii au o serie de beneficii destul de mari atunci când vine vorba despre zile libere, concedii de odihnă și prime de sărbători.
„Camioanele mele se întorc toate seara la garaj. Avem baie, bucătărie, service. Munca nu e multă, câteodată e de condus chiar 3 sau 4 ore pe zi. Noi nu îi punem pe șoferi la curse extenuante. Iar salariile sunt între 2200 și 2800 de euro, așa cum prevede contractul național. Se fac contracte pe timp nedeterminat. Dacă se întâmplă, rareori, să doarmă un șofer pe drum, are asigurată cazarea, 30 de euro pe noapte”.
Cea mai mare parte dintre angajații pe care-i are sunt români, însă pentru el mai lucrează și macedoneni. Florin Sitaru a ajuns în Italia în urmă cu aproximativ 20 de ani, a fost un simplu angajat și a muncit din greu pentru a ajunge la un alt nivel. A plecat de jos, iar astăzi îi sprijină pe cei care sunt așa cum a fost el cândva.
„Sunt din 2003 în Italia, mi-am adus aici familia. Din 2008 lucrez în sectorul transporturilor. Am început să cresc, încet încet. Apoi, ne-am diversificat activitățile, avem firma de transport, service pentru camioane, platforme de ajutor stradal. Afacerile au mers bine, inclusiv, sau mai ales la începutul pandemiei, în 2020. Șoferi erau, prețul motorinei scăzuse, de muncă era. Apoi, au început problemele”, a povestit antreprenorul român.
Acesta spune că, dacă situația cu criza forței de muncă se va menține, va fi nevoit să își reducă activitatea. Între timp, el îi invită pe românii care vor un loc de muncă să apeleze la joburile sale, deoarece vor fi destul de mulțumiți.
Ai mai putea citi: Banca Centrală Europeană confirmă un scenariu sumbru! Dobânzile vor fi majorate din nou