Mii de beneficiari se plâng că nu pot să își plătească facturile la energie. La începutul lunii februarie, aproximativ 2,8 milioane de carduri de energie au fost distribuite de Poșta Română, beneficiarilor, iar primele facturi vor putea fi plătite pe 20 februarie, potrivit Agerpres.
Beneficiarii vor putea să își plătească facturile la energie prin trei modalități: cu ajutorul postașului, la oficiul poştal sau online pe site-ul Poștei Române.
În ultimele zile, românii care au primit cardurile de energie sună în număr extrem de mare la call center-ul dedicat persoanelor care primesc cardul de energie.
În România sunt 4 milioane de beneficiari ai cardului de energie, iar bugetul alocat este de 5 miliarde de lei.
Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a fost prezent marți la evenimentul organizat de First Bank şi Profit.ro, unde le-a transmis un mesaj beneficiarilor acestor carduri.
„Sunt peste 5.000 de apeluri telefonice la care zilnic se răspunde în cadrul call center-ului. Deci, mobilizarea noastră este generală pentru ca să putem cu data de 20 februarie să începem această operare a plăţilor la facturile de energie. Banii sunt alocaţi în întregime pentru aceste plăţi şi urmează să transferăm banii către Compania Naţională Poşta Română. Aşadar, apelul nostru este de îndemn la calm şi la răbdare pentru că toţi beneficiarii noştri vor ajunge să poată să efectueze aceste plăţi, fondurile fiind suficiente alocate cu această destinaţie”, a spus Marcel Boloş, care a participat la conferinţa EU FUNDS „Finanţăm relansarea economiei”, a anunțat Marcel Boloș.
Mai mult, ministrul a explicat și de ce beneficiarii nu pot să facă în prezent plăţi online cu cardurile de energie.
Oficialul a declarat că în aceste momente nu sunt operaţionalizate conturile de debit în cadrul mecanismului și că forma de plată electronică permite ca pe baza cardului de energie, pe baza cartei de identitate şi a facturii în format electronic să se poată face plăţi online.
„Partenerii bancari puteau să fie implicaţi dacă sistemele informatice ale furnizorilor de energie erau foarte bine organizate. Sigur că aici discutăm de furnizorul de energie electrică şi cel de gaze naturale, care ştim că au sisteme informatice foarte bune, în schimb gândiţi-vă la furnizorii de energie termică, la cei de material lemnos, la cei de gaz lichefiat pentru încălzirea locuinţelor pentru ca să găsim o formă comună în care toate şi toţi furnizorii de energie să poată să fie accesaţi în cadrul mecanismului a trebuit să recurgem la forma aceasta de implicare a Poştei Române. Acesta a fost motivul pentru care am apelat la Poşta Română. Acesta este motivul pentru care Poşta Română având oficianţii poştali, peste 10.000 de oficianţi poştali implicaţi în sistem, ajunge în localităţile rurale până la ultimul beneficiar. Deci, dacă vreţi, este un mecanism acoperitor cu ajutorul Poştei Române şi în interesul beneficiarilor noştri….Eu cred că cei 11.000 de oficianţi poştali sunt un argument solid pentru ca mecanismul să fie funcţional. Nu garantez că 100% totul va fi funcţional. Ar fi o utopie acest lucru, însă pot să vă garantez capacitatea noastră de răspuns la problemele care vor apărea şi care este foarte importantă din perspectiva beneficiarilor ca să rezolvăm operativ orice problemă de blocaj apare în acest mecanism”, a explicat Boloş.