Haos şi nervi în aeroporturile din ţară. Concediile a mii de români au început cu un val de zboruri întârziate. Zeci de zboruri de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă din Otopeni au înregistrat întârzieri la decolare în ultimele zile, iar problemele s-au extins la sute de curse aeriene în toată Europa. Cauza principală pare să fie vremea nefavorabilă care a afectat simultan mai multe aeroporturi, amplificând efectele întârzierilor dintr-un singur aeroport către toate destinațiile conectate, notează News.ro.
Compania aeriană WizzAir a solicitat măsuri imediate pentru remedierea deficienţelor în controlul traficului aerian din Europa, atribuind problemele fenomenelor meteorologice multiple şi simultane. Aceste condiții au creat dificultăți semnificative în gestionarea volumului de trafic aerian, impactând operațiunile nu doar ale Wizz Air, ci și ale altor transportatori aerieni în întreaga regiune.
Într-un comunicat de presă, reprezentanții Wizz Air au subliniat că „evenimentele meteorologice multiple şi simultane au afectat capacitatea autorităţilor de control al traficului aerian şi a Eurocontrol de a gestiona volumele de trafic la nivelul întregii industrii, ceea ce a condus la întârzieri şi anulări majore în întreaga industrie aeriană europeană”. Numai într-o singură zi, pe 26 iunie, spațiul aerian european a înregistrat peste 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 au fost atribuite condițiilor meteorologice severe, cu întârzieri semnificative depășind 3 ore.
În fața acestei situații excepționale, rețeaua Wizz Air a suferit peste 30.000 de minute suplimentare de întârziere în alocarea sloturilor aeroportuare în ultimele patru săptămâni, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
Te-ar putea interesa și: Wizz Air mută trei curse către Spania pe aeroportul Băneasa. Ce trebuie să știe pasagerii
Guvernul României a intervenit prin vocea purtătorului de cuvânt, Mihai Constantin, îndemnând cetățenii afectați să caute soluții legale pentru a obține despăgubiri de la companiile aeriene responsabile pentru zborurile anulate sau întârziate. Executivul monitorizează îndeaproape situația zborurilor anulate care implică aeroporturile din România, oferind asistență și orientare pentru pasagerii afectați.
În ciuda eforturilor pentru remedierea situației, incertitudinea continuă să domine pe fondul unei veri agitate în domeniul transportului aerian european, iar călătorii se confruntă cu riscuri sporite de întârzieri și anulări în perioada vacanțelor.
„Guvernul monitorizează şi este informat despre acele zboruri dacă au legătură, dacă apelează la aeroporturi româneşti, este şi normal să se întâmple aşa, dar vorbim despre o companie privată. Poate ar trebui să ne amintim de o campanie de conştientizare a statutului nostru european: «Sunt cetăţean european şi am drepturi» – era supratitlul acelei campanii.
Românii care sunt, din nefericire, afectaţi – este şi perioadă de vacanţă şi concedii, de întârzieri sau anulări de zboruri de la orice companie – au dreptul şi pot deschide diverse litigii pentru a solicita despăgubiri către acele companii. Da, monitorizarea există, dar ce măsuri pot fi luate de către statul român, mai mult decât ce v-am spus, nu ştiu”, a adăugat purtătorul de cuvânt al Guvernului pe tema zborurilor întârziate.
Citește și: O companie aeriană anunţă 17 noi curse România-Italia. Care este aeroportul de pe care vor decola zborurile