Vești noi pentru români. Compania Hidroelectrica a anunțat perioada în care clienții pot transmite indexul autocitit în luna februarie 2024.
În general, indexul autocitit la Hidroelectrica se face în perioada 24-28 a lunii. Luna aceasta însă, perioada cunoscută se schimbă.
Indexul autocitit al Hidroelectrica poate fi comunicat gratuit la numărul de telefon: 0800.800.359. Românii care au nevoie de informații suplimentare le pot obţine prin apelarea serviciului Call Center la numărul de telefon: 021.9834.
Luna aceasta, citirea indexului Hidroelectrica şi transmiterea lui se va face mai devreme, potrivit unui mesaj postat de companie pe o rețea socială. Mai exact, indexul se va transmite în perioada 22 – 26 februarie, asta deoarece luna a doua din an are mai puține zile.
Ai mai putea citi și: Hidroelectrica, anunț major pentru toți clienții care trebuie să plătească facturile! „Plata nu va fi procesată!”
”În luna februarie, preluarea autocitirilor se realizează în intervalul 22.02.2024 – 26.02.2024. Vă punem la dispoziție următoarele modalități prin care ne puteți comunica indexul:
Apel gratuit la numărul 0800 800 359
Aplicația iHidro, disponibilă în AppStore sau Google Play Store, sau prin intermediul browser-ului de internet la adresa https://ihidro.ro/Portal
Portalul Hidroelectrica, disponibil la adresa https://client.hidroelectrica.ro/autocitire”, se arată într-un anunț al companiei de pe o rețea socială.
De altfel, încă de acum câteva zile, reprezentanții companiei au tras și un semnal de alarmă cu privire la plata facturilor.
”Cum mă asigur că efectuez plata corectă a facturii de energie?
În vederea alocării corecte a plății efectuate, vă rugăm să luați în calcul următoarele:
Este necesară introducerea detaliilor de plată formate din cont contract și număr factură, indiferent de modalitatea de plată aleasă.
Plățile care nu respectă modalitățile de plată prezentate în cadrul facturii de energie electrică și pe pagina de internet vor fi procesate cu întârziere, nu vor fi prelucrate sau vor fi returnate, după caz.
Termenul de procesare a plății în sistemul nostru informatic este de maximum trei zile lucrătoare”, se arată pe pagina de Facebook a companiei.
„Modalitățile de plată puse la dispoziția clienților noștri de către Hidroelectrica sunt prezente în cadrul facturii de energie electrică și pe pagina noastră, www.hidroelectrica.ro – secțiunea Furnizare energie – MODALITĂȚI PLATĂ.
În momentul efectuării unei plăți, pentru alocarea corectă a acesteia, vă rugăm să treceți la rubrica detalii de plată CONT CONTRACT și NUMĂR FACTURĂ. În situația în care veți utiliza codul de bare, plata se va aloca automat conform codului de bare scanat.
Ce se întâmplă dacă nu plătesc la timp factura de energie electrică?
Conform Termenilor și Condițiilor de afaceri cu clienții, este necesară plata fiecărei facturi emise în termenul de scadență prevăzut în contractul de furnizare a energiei electrice, data emiterii facturii și data scadentă fiind menționate în cadrul fiecărei facturi.
Conform aceluiași document, achitarea facturii după data scadentă duce la aplicarea unor dobânzi penalizatoare după cum urmează:
– clientul persoană fizică va datora Furnizorului o dobândă penalizatoare stabilită la nivelul ratei dobânzii de referință a BNR plus 4 puncte procentuale conform art. 3 alin (2) din OG nr. 13/2011, pentru fiecare zi de întârziere începând cu prima zi după data scadenței și până în ziua plății (exclusiv),
– Clientul persoană juridică (profesionist conform legislației în vigoare) va datora Furnizorului o dobândă penalizatoare stabilită la nivelul ratei dobânzii de referință a BNR plus 8 puncte procentuale conform art. 3 alin (21) din OG nr. 13/2011, pentru fiecare zi de întârziere începând cu prima zi după data scadenței și până în ziua plății (exclusiv).
Valoarea totală a dobânzii penalizatoare nu poate depăși valoarea sumei datorate, transmite Hidroelectrica.
Vezi și: Ciclonul Mediteranean ajunge în România! Este alertă de ninsori și vreme severă în 27 de județe