Retailerul Auchan a adus pe piața din România un concept revoluționar în materie de hipermarketuri, promițându-le românilor prețuri mici și reduceri semnificative. În urma inaugurării primului magazin ATAC în luna aprilie a anului curent, conceptul a câștigat rapid teren, cu alte două hipermarketuri deschise în orașele Timișoara și Ploiești în data de 6 iunie 2024, notează Cancan.
Aceste hipermarketuri, cunoscute sub sloganul „Jos cu prețurile!”, se poziționează ca lideri pe piața de discount, oferind o gamă variată de produse alimentare și nealimentare la cel mai bun raport calitate-preț.
Un aspect cheie al strategiei acestui hipermarket este concentrarea pe menținerea prețurilor mici, optimizând în același timp gama de produse și reducând cheltuielile operaționale. Prin reducerea consumului de energie electrică, diminuarea spațiilor pentru vitrinele frigorifice și optimizarea proceselor logistice, Auchan a reușit să reducă semnificativ costurile, reflectându-se în prețurile atractive oferite consumatorilor.
Te-ar putea interesa și: Ce mai poți să cumperi din supermarket cu 100 de lei! Prețurile în 2024 sunt uriașe
Mai mult decât atât, hipermarketurile ATAC au implementat strategii ingenioase pentru a menține prețurile mici. De exemplu, multe dintre produse sunt manipulate și aprovizionate la palet și bax, utilizând mobilier adaptat, iar gamele de produse sunt esențializate, consumabilele și ambalajele fiind diminuate. Aceste măsuri nu numai că reduc costurile, dar permit și o optimizare a spațiilor de depozitare, contribuind la o mai bună gestionare a stocurilor și, implicit, la prețuri mai mici pentru clienți.
În plus, hipermarketuri a ales să reducă investițiile în decorațiuni și publicitate, reinvestind economiile realizate în menținerea nivelului promis de prețuri. Astfel, aceste hipermarketuri reușesc să ofere prețuri competitive în comparație cu alte lanțuri de supermarketuri precum Lidl, Kaufland, Profi sau Carrefour, susținând cu adevărat puterea de cumpărare a clienților români.
„Pe de o parte, sunt realizate economii importante de costuri prin reducerea consumului de energie electrică, diminuarea spațiilor pentru vitrinele frigorifice, optimizarea proceselor logistice și reducerea costurilor de transport. Apoi, o mare parte din produse sunt aprovizionate și manipulate la palet și bax, fiind utilizat un mobilier adaptat. Gamele de produse sunt esențializate, consumabilele și ambalajele diminuate, iar spațiile de depozitare reduse.
Nu în ultimul rând, sunt reduse investițiile în decorațiuni și publicitate. Toate economiile realizate sunt reinvestite în eforturile de a susține nivelul de prețuri promis. Într-un final, volumele mărite vândute permit rotații mai bune și prețuri și mai mici”, explică Auchan strategia hipermarketului.