H&M, al doilea cel mai mare vânzător de haine din România, pregătește deschiderea unui centru național de distribuție. Investiția va avea loc în Ploiești și va fi dezvoltat de CTP pe o suprafață de aproximativ 88.000 de metri pătrați, au confirmat reprezentanții Colliers, potrivit Profit.ro.
„Cel mai mare proiect al anului 2022 a fost noul centru de distribuție H&M din Ploiești, care este dezvoltat de CTP pe o suprafață de aproximativ 88.000 de metri pătrați. Acesta este unul dintre rarele cazuri în care o tranzacție se situează în jurul nivelului de 100.000 de metri pătrați, dar reprezintă un progres față de acum 3 sau 4 ani, când nu existau tranzacții de asemenea dimensiuni. În plus, anul trecut au fost încheiate alte câteva tranzacții de peste 50.000 de metri pătrați, iar în prezent sunt în curs de negociere mai multe astfel de tranzacții mari”, a explicat Victor Coșconel, head of Office & Industrial Agencies la Colliers.
Citește și: Val de concedieri la H&M! 1.500 angajați pot fi dați afară din cauza testelor de inteligență
CTP va dezvolta centrul logistic pentru început cu o suprafață de 40.000 de metri pătrați pentru H&M, apoi compania poate dubla capacitatea în următorii ani și adaugă că centrul va avea acces la centura municipiului Ploiești, au informat sursele citate.
În prezent, H&M deține circa 56 de magazine fizice în România care sunt aprovizionate din centrele de distribuție pe care le ale compania în afara țării. Clienții fideli pe care îi are retailerul suedez sunt entuziasmați la primirea veștii și decizia companiei va fi primită cu brațele deschise pe piața imobiliară.
Cu dezvoltarea primului centru de distribuție în România, H&M are șansa de a intra în topul retailerilor de modă cu cele mai mari depozite, după LPP și eMAG/Fashion Days. LPP, retailerul polonez a reușit anul precedent să-și dubleze capacitatea de depozitare din România.
Dacă compania H&M își dublează capacitatea, va depăși chiar și compania Metro, care are în prezent depozite de circa 68.000 de metri pătrați în România.
CTP deține o suprafață totală de peste 2,1 milioane de metri pătrați de depozite în 15 orașe: Arad, Brașov, București, Caransebeș, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Oradea, Pitești, Sibiu, Târgu Mureș, Timișoara, Turda, Ineu și Salonta, care îl face cel mai mare proprietar de astfel de spații din țară.
Vânzările H&M au avut o creștere de 19% în 2021, 102,8 milioane de euro, arată ultimele date disponibile. Astfel, s-a clasat în topul al vânzărilor, după grupul Inditex (Zara, Berska, Pull&Bear etc) și în fața eMAG și a Pepco.
La nivel internațional, retailerul suedez a decis să închidă 240 de magazine din cauza războiului. Însă, pentru acest an, firma plănuiește să deschidă alte 95 de magazine pe piețele din America de Sud și Europa de Est. În final, compania va rămâne cu 145 magazine mai puțin, potrivit Retail Detail.
Hotărârea H&M de a deschide în România un centru de distribuție vine pe fondul majorării vânzărilor online, activate de pandemie. Piața de comerț electronic din România a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro, potrivit estimărilor ARMO, GPeC și ale principalilor jucători din domeniu. Creșterea a fost însă sub previziunile inițiale, potrivit cărora era așteptată o creștere cu 15 puncte procentuale și vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la final de an.
Alte articole: Vești bune chiar la început de 2023! Bonus de 500 de euro pentru 4000 dintre angajații H&M!