Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov a transmis că se continuă deszăpezirea pe Transfăgărăşan. Reprezentanții CNAIR confirmă că există posibilitatea redeschiderii traficului la mijlocul lunii iunie.
Aceştia au precizat că se intervine cu un ansamblu întreg de utilaje de mare capacitate care fac tot posibilul să cureţe cât mai repede şi eficient stratul de zăpadă care, pe alocuri, depăşeşte în continuare chiar si 3 metri.
”Continuăm deszăpezirea Transfăgărăşanului! Suntem în linie dreaptă pentru deschiderea celui mai spectaculos drum din România până la mijlocul lunii iunie”, au transmis, luni, reprezentanţii DRDP Braşov.
Crculaţia pe DN 7 C, Transfăgărăşan, este închisă, între Piscu Negru şi Cabana Bâlea Cascadă.
Transfăgărășanul, una dintre cele mai spectaculoase și pitorești șosele din lume, traversează Munții Făgăraș din România, oferind peisaje uimitoare și o experiență de neuitat. Inaugurat în 1974, drumul a fost construit sub regimul comunist al lui Nicolae Ceaușescu și inițial a avut un scop strategic militar, permițând rapiditatea deplasării trupelor în caz de necesitate.
Șoseaua se întinde pe aproximativ 90 de kilometri, legând regiunea Muntenia de Transilvania și oferind acces la cele mai înalte vârfuri din România, Moldoveanu și Negoiu. Transfăgărășanul începe în comuna Bascov, lângă Pitești, și se termină în localitatea Cârțișoara, traversând peisaje variate, de la păduri dese de conifere și foioase la pajiști alpine și stâncării abrupte. Înălțimea maximă atinsă de drum este la 2.042 metri în punctul Bâlea Lac, unde se află și un tunel impresionant de 887 de metri, cel mai lung din România.
Construcția acestui drum a fost o adevărată provocare inginerească, implicând un efort uman și material considerabil. S-au folosit peste șase milioane de kilograme de dinamită pentru a sparge stâncile și a face loc drumului, iar mii de soldați și muncitori au lucrat în condiții extrem de dificile, inclusiv în timpul iernilor grele. Se estimează că aproximativ 40 de oameni și-au pierdut viața în timpul construcției din cauza condițiilor periculoase și a accidentelor de muncă.
Pe traseul Transfăgărășanului, turiștii pot vizita mai multe obiective naturale și istorice de mare interes. Lacul și cascada Bâlea sunt printre cele mai spectaculoase, oferind peisaje de neuitat și oportunități excelente pentru drumeții și fotografie. Lacul glaciar Bâlea, situat la 2.034 metri altitudine, este accesibil printr-un telecabină, care oferă o priveliște panoramică asupra întregii zone. Pe timpul iernii, în apropierea lacului este construit anual un hotel de gheață, unic în România și foarte popular printre turiștii aventuroși.
Printre alte atracții se numără și Barajul Vidraru, unul dintre cele mai mari baraje din Europa, și Cetatea Poenari, o fortificație medievală legată de legendarul voievod Vlad Țepeș. Barajul Vidraru, construit în 1965, este situat pe râul Argeș și formează un lac de acumulare de aproximativ 10 kilometri lungime. Cetatea Poenari, situată pe un vârf de munte la 1.480 de trepte de urcat, oferă o priveliște impresionantă asupra văii Argeșului și a Munților Făgăraș.