Un bucureştean extrem de creativ a reușit să își transforme singur un Golf diesel vechi (4GTI) de 30 de ani într-o maşină electrică. Aacesta a montat un panou solar pe capotă și a schimbat motorul şi vitezele. Este adevărat că acum mașina merge mai încet, dar are numere verzi şi, cu siguranță, atrage toate privirile. Inginerii de la Registrul Auto au fost sceptici într-o primă fază și de-a dreptul uimiți de ceea ce au văzut, dar după multiple verificări i-au dat aprobare să circule.
La prima vedere, Emilian conduce o mașină veche, îngrijită, dar depășită de vremurile în care trăim. Panourile solare de pe capota Golf-ulfului vechi de 30 de ani îl transformă, însă, în rivalul tehnolgiei actuale.
„Am găsit pe internet o filmare cu un tip în America și parțial a folosit baterii de laptop uzate. Uitându-mă, așa mi-am dat seama că pot să fac proiectul ăsta. A fost o ambiție.”, a explicat Emilian
Înt-un final a izbutit să îşi transforme maşina de epocă într-o curiozitate a traficului, sorbită din priviri de şoferi şi pietoni.
„Ai o satisfacție pentru că îți funcționează mașina, chiar întoarce multe priviri. Evident, din partea bărbaților.”,a mai spus Emilian
Emilian nu se pricepe la maşini. Lucrează la o agenţie media, dar este pasionat de automobile. Bonus pentru ambiţia lui, a primit loc de parcare gratuit în parcările primăriei şi impozite mai mici. Plus că a câştigat şi admiraţia experţilor – mecanicii din service
„Este un proiect destul de îndrăzneț, necesită foarte multe resurse, care în România la momentul actual nu sunt disponibile sau sunt într-un număr foarte limitat. Și legat din punct de vedere economic, da, ajungem la suma de mii de euro, dar și ca timpul de livrare al pieselor.”, a explicat Cristian Goga, angajat service auto
Motorul Golfului vintage electrificat nu este foarte puternic, aproximativ 50 de cai putere. Autonomia este bună, însă: Emilian se plimbă aproape 100 de kilometri după o încărcare. Invenția lui i-a surprins chiar și pe inginerii de la Registrul Auto, care au văzut multe la viaţa lor.
„Au verificat toate componentele, am fost trimis acasă de vreo două ori. Într-un final mi-am luat omologarea.”, a povestit bucureșteanul
„Sunt niște măsurători specifice.. Se măsoară autonomia, se măsoară viteza maximă… Dacă ele sunt trecute cu succes, se reomologhează vehiculul în configurația respectivă…”, a declarat Radu Virgil, Registrul Auto Român
Proiectele de acest fel au devenit tot mai populare în țara noastră, iar unii pasionați de mașini le-au transformat în afaceri cu profit mare.