„Fiecare ţară din cadrul Ingka Group va oferi sprijin angajaţilor care ar putea avea nevoie de asistenţă financiară, de exemplu, pentru a-şi plăti facturile la electricitate sau costurile pentru locuinţă”, a informat compania suedeză într-un comunicat de presă publicat joi.
Grupul nu a oferit însă detalii suplimentare, precum care este suma pe care un angajat o poate primi şi care este limita până la care se pot depune solicitări de ajutor.
Retailerul nu își va ajuta personalul doar prin fondul social menționat, ci intenționează să ofere și reduceri substanțiale pentru produsele din magazine. Retailerul, care are aproximativ 170.000 de angajaţi în 31 de ţări, inclusiv România, a informat că va dubla reducerile de preţuri, până la 30%, oferite salariaţilor la cumpărarea de alimente de la restaurantele din cadrul magazinelor Ikea, precum şi pentru mai mult de 2.000 de produse care permit realizarea de economii la energie precum becuri.
„Criza costului vieţii afectează în mod serios foarte mulţi oameni. Vrem să fim în măsură să ne sprijinim angajaţii în această perioadă. Dorim să putem sprijini colegii de muncă în această perioadă, în timp ce echilibrăm nevoile afacerii noastre, ghidându-ne întotdeauna după valorile noastre”, a informat retailerul.
Prin această decizie, Ikea se alătură mai multor companii din întreaga Europă care au început să implementeze măsuri pentru a-şi ajuta angajaţii să facă faţă costurilor la alimente şi energie pe parcursul iernii.
Grupul suedez Ingka este unul dintre cele 12 grupuri diferite de companii care deţin şi operează Ikea în baza unor acorduri de franciză cu Inter Ikea Systems BV. Grupul Ingka are trei domenii de activitate: Ikea Retail, Ingka Investments şi Ingka Centre. Grupul Ingka este un partener strategic în sistemul de franciză Ikea, operând 378 de magazine Ikea în 30 de ţări.