La câteva zile după ce Valea Oltului a fost închisă circulației rutiere, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a publicat recent imagini cu lucrările care se desfășoară pe versanți. În prezent, echipele efectuează defrișări și amenajează drumuri de acces, în timp ce în anumite zone bolovanii au ajuns până pe carosabilul DN 7, notează Știri pe Surse.
Echipele trimise de constructor să facă defrișările de pe Valea Oltului au progresat miercuri cu 510 metri în cele opt zone ale versantului, iar până seara au eliberat 2.725 de metri din cei 6.245 necesari pentru drumurile de acces la zonele în care urmează să fie realizate studiile de teren. Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), miercuri seara, la ora 20.00, traficul rutier pe DN7, pe segmentul Boița – Lazaret, a fost redeschis conform programului zilnic stabilit.
CNAIR a anunțat că în primele trei zile de la începerea lucrărilor de pe Valea Oltului au fost tăiați aproximativ 2.000 de copaci. Lucrările au fost reluate joi dimineața, la ora 6.00. Sectorul DN 7 – Valea Oltului, în lungime de aproximativ opt kilometri, cuprins între Boița și Lazaret, este închis zilnic între orele 6.00 și 20.00, în perioada 8 iulie – 9 august.
În acest interval, constructorul lotului 2 al autostrăzii Sibiu – Pitești trebuie să defrișeze aproximativ zece hectare de pădure situate în zonele critice și să asigure traseele necesare proiectării și execuției.
Te-ar putea interesa și: Închiderea Văii Oltului, un dezastru pentru Dacia! Uzina de la Mioveni a dezvăluit pierderile imense pe care le va suferi într-o singură lună
La începutul acestei luni, atunci când a anunțat că urmează să fie închisă Valea Oltului, Sorin Grindeanu a subliniat că aceasta reprezenta singura soluție pentru realizarea acestei autostrăzi, excluzând varianta de a efectua lucrările pe timpul nopții. Această măsură a fost criticată de transportatori și industria HoReCa, care au susținut că astfel de decizii trebuiau anunțate din timp și executate în extrasezon.
Valea Oltului este o arteră vitală pentru traficul din România, iar închiderea acesteia pentru lucrări de infrastructură are un impact semnificativ asupra transportului și turismului din regiune. Trebuie precizat că drumul este folosit pentru transportul produselor din și în afara României, iar decizia autorităților forțează companiile să găsească soluții alternative, adesea cu costuri ridicate.
Citește și: Anunțul momentului cu privire la lucrările de pe Valea Oltului. Decizia luată de Ministerul Transporturilor