Vești bune pentru români. Primii 13 kilometri din autostrada Pitești – Sibiu ar putea fi deschiși circulației chiar de luna viitoare, anunță Digi24.
În mod normal, ziua de 15 decembrie este data neoficială la care ar putea fi inaugurată secțiune din mult-așteptata autostradă, anunță reprezentanții Asociației Pro Infrastructură. Conform acestora, constructorul austriac are parte de vreme bună, motiv pentru care are mari șanse ca tronsonul dintre Şelimbăr şi Boiţa, să fie dat în folosință înainte de termenul oficial.
„Chiar dacă vorbim de doar 13,17 kilometri între Șelimbăr și Boița, ciotul este foarte important pentru traficul de tranzit, scutind șoferii de aglomerația din Tălmaciu și de intersecția DN1-DN7, dar și pentru localnicii care vor scăpa în mare măsură de zgomot, poluare și de pericolul traversării drumului național”, potrivit sursei citate.
Primii 13 kilometri din autostrada Pitești – Sibiu ar putea fi deschiși circulației anul acesta. Conform informațiilor din proiectul autostrăzii, contractul pentru Lotul 1 al Autostrăzii Pitești Sibiu a fost semnat în aprilie 2019, pentru aproximativ 120 de milioane de euro, fără TVA. Costul unui kilometru este de peste 9 milioane de euro, fără TVA. Lucrările au început în martie 2020 și au avut ca termen de execuție 36 de luni.
Ai mai putea citi și: Cele mai performante afaceri din România vor fi premiate astăzi de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii
Autostrada A1 este o autostradă din România, parte a Coridorului IV pan-european de transport, aflată în construcție, din care sunt funcționale trei segmente: unul de 109,6 km care leagă Bucureștiul, capitala României, de Pitești, reședința județului Argeș (care are un capăt în vestul Bucureștiului și celălalt la intersecția cu DN7, la nord de Pitești); un alt segment de circa 176 km care ocolește orașul Sibiu pe la nord (între localitățile Șelimbăr și Șura Mică) și merge mai departe până în dreptul localității Holdea, ocolind orașele Sebeș, Orăștie și Deva și tronsonul Margina–Nădlac, de 158 km. Autostrada A1 a fost prima construită în România, în perioada 1967–1972 și refăcută în 2000, cu noi segmente adăugate între anii 2007 și 2019.
La finalul lucrărilor autostrada urmează să lege Bucureștiul de Pitești, Sibiu, Sebeș, Deva, Lugoj, Timișoara, Arad și Nădlac, făcând legătura cu autostrada M43 din Ungaria, spre Seghedin. În prezent se execută lucrări pe segmentele Sibiu–Boița și Pitești Nord–Curtea de Argeș.
Mai poți citi: 33 de percheziții la suspecți de înșelăciune și spălare de bani. 70 de firme au fost păgubite cu 2 milioane de euro