Asociația Pro Infrastructura anunță că lucrările la lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești sunt în grafic. Mai mult, estimările arată că s-a atins un procent de circa 35-40%.
„În grafic pe #AutostradaA1 Pitești-Curtea de Argeș, dar vrem mai mult. Vineri, 12.05.2023, am filmat cei 30,35 kilometri ai Secțiunii 5 a celei mai așteptate autostrăzi din țară, Sibiu-Pitești.
Șantierul arată bine. Estimăm că stadiul fizic este în intervalul 35-40%, în lipsa cifrelor oficiale CNAIR care au fost actualizate ultima dată în urmă cu peste două luni.
Pe câțiva kilometri umpluturile sunt gata, iar în unele puncte s-a așternut stratul de formă, primul nivel al structurii rutiere, peste care vine fundația de balast, apoi balastul stabilizat și la final cele 3 straturi de asfalt. Și structurile arată decent, multe fiind practic pregătite pentru grinzi.
Parcă se vede și luminița de la capătul… stâlpilor. Câteva linii electrice aeriene au fost mutate și se poate lucra nestingherit sub ele, semn că antreprenorul WeBuild (aproape) a terminat dezbaterile sterile cu responsabilii CNAIR legate de cine trebuie să le mute. Dar încă sunt mulți stâlpi LEA care tronează pe aliniament sau imediat lângă, plus că nici exproprierile nu sunt 100% rezolvate”, anunță Pro Infrastructura.
Ai mai putea citi: 8 noi oferte pentru lotul PNRR Târgu Mureș – Miercurea Nirajului din Autostrada Unirii. UMB nu a depus oferta
Gaseste cat mai repede solutia pentru backlink-uri: Moz, ahrefs sau SEOScore
Pe de altă parte, asociația susține că lotul ar putea fi inaugurat cu ușurință în primăvara anului 2025, însă se așteaptă ca antreprenorul să nu grăbească ritmul lucrărilor, dat fiind că are 4 ani la dispoziție.
„N-ar strica dacă și statul ar achita factura 0052/20.04.2023 de 64 milioane de lei astfel încât să se evite o nouă gripare a mecanismului de plată între antreprenorul general WeBuild și subcontractorii săi.
Una peste alta, cel mai frustrant este că lotul poate fi inaugurat fără eforturi supraomenești în primăvara lui 2025 dar probabil cei de la WeBuild vor trage într-un ritm relaxat ca să se încadreze în termenul de 4 ani de execuție scadent în septembrie 2025 – ordin începere lucrări 01.09.2021 pe un contract semnat în 11.05.2020.
Asta mai ales dacă privim atitudinea lor după fuziunea cu Salini și felul în care și-au încălcat propriile promisiuni la podul suspendat de la Brăila, ca să dăm un singur exemplu. Încă sperăm să revină la sentimente mai bune, adică la mobilizarea și seriozitatea știute de pe proiectele mai vechi”, mai scrie Pro Infrastructura.
Ai mai putea citi și: Autostrada Transilvania prinde contur. Umbrărescu lucrează cu aproape 900 de drumari și 300 de utilaje pe două mari loturi. Zonele finanțate prin PNRR ar putea fi deschise destul de rapid