Asociația Pro Infrastructură vine cu vești bune. Mai exact, membrii ONG-ului explică faptul tunelul Curtea de Argeș de pe Lotul 4 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești ar putea fi deschis înainte de termenul stabilit inițial, în decembrie 2026, transmite Economedia.
Potrivit Asociației Pro Infrastructură, care a făcut publice noi imagini cu lotul PORR dintre Curtea de Argeș și Tigveni, de aproximativ 10 kilometri, acesta este primul tunel veritabil, pentru care au fost realizate lucrări de foraj de pe o autostradă din România. ONG-ul subliniază și că deocamdată acesta este singurul în execuție (WeBuild și Mapa-Cengiz urmează să înceapă tunelurile de la Poiana și Câineni.
Te-ar putea interesa și: Autostrada Transilvania: Makyol câștigă contestația depusă împotriva solicitărilor CNAIR pentru tunelul Meseș
,,A1 Curtea de Argeș-Tigveni, ne apropiem de munți. Vinerea trecută am filmat cei aproape 10 kilometri ai Secțiunii 4 din cea mai așteptată (și mai importantă) autostradă din țara noastră, Sibiu-Pitești. Drona surprinde mai întâi viaductul peste o vale adâncă și lată traversată la sol de Str. Bușaga la vest de Curtea de Argeș, în zona nodului aflat pe tronsonul vecin. Aici lucrează un subantreprenor român mai puțin cunoscut publicului larg: Bercris Extreme Ag. Ne bucurăm să vedem o bună mobilizare și elevații avansate”, transmite Asociația Pro Infrastructură.
În mesajul postat de Asociația Pro Infrastructură se mai arată că lucrările pentru tunelul de la dealul Momaia aveansează bine, fiind excavați aproximativ 450 metri pe firul 1 către Curtea de Argeș și 310 metri pe sensul opus.
„Și antreprenorul general Porr are un ritm bun atât la structurile și terasamentele unde este prezent direct dar mai ales la tunelul de sub Dealul Momaia, unde săpătura avansează fără probleme majore până acum, la data vizitei din 15 martie fiind excavați aproximativ 450 metri pe firul 1 (spre Curtea de Argeș), respectiv 310 metri pe celălalt, din totalul de 1350 metri ai fiecăruia dintre cele două fire.
Să nu zicem hop până nu sărim gardul: săpătura tunelului este departe de finalizare și morfologia terenului traversat poate aduce surprize neplăcute. În plus, volumul de muncă este imens pe tot lotul, avem risc de alunecări de teren și numeroasele structuri nu sunt deloc de neglijat. În ciuda dificultăților, la cum se prezintă acum mobilizarea antreprenorului general și a subcontractorilor săi, avem speranțe că putem circula pe autostradă între Curtea de Argeș și Tigveni în decembrie 2026”, explică Asociația Pro Infrastructură.