ANRE se află într-un continuu proces de modificare și îmbunătățire a reglementărilor comerciale care să acopere nevoile tuturor clienților de pe piață. În acest fel, Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei a făcut publice modificările și noul regulament de furnizare a energiei electrice către clienții finali, scrie antena3.ro.
„În acest sens, am elaborat și supus consultării publice Proiectul de Ordin al ANRE pentru modificarea şi completarea unor Ordine ale președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei şi de abrogare a Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 96/2015 pentru aprobarea Regulamentului privind activitatea de informare a clienților finali de energie electrică şi gaze naturale, cu modificările şi completările ulterioare, care aduce îmbunătățiri cadrului de reglementare pentru desfășurarea activității de furnizare a gazelor naturale la locurile de consum ale clienților finali”, se arată în comunicatul ANRE.
Mai citește și: Țara noastră va deveni cel mai important punct de export de cereale din Uniunea Europeană! Vești extraordinare pentru agricultorii români
Care sunt modificările ANRE
Proiectul ANRE propune o serie de modificări dar și completarea anumitor prevederi deja existente și introducerea unora noi. Printre acestea se enumeră:
- furnizorul are obligația să eşaloneze la plată sumele datorate de către client, în cazul emiterii facturii cu întârziere, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare
- clientul vulnerabil are dreptul să beneficieze de eşalonarea la plată a facturii curente, fără penalități, la cerere, pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părţi
- clientul final are dreptul să i se notifice în mod corespunzător orice intenţie de modificare a condiţiilor/clauzelor contractuale
- clientul final are dreptul să fie informat cu privire la consumul real de energie electrică şi la costurile reale, suficient de frecvent, astfel încât să aibă posibilitatea să îşi regularizeze propriul consum de energie electrică
- clientul final are dreptul să încheie contracte de energie electrică la preţuri dinamice, cu condiţia să aibă un sistem de contorizare inteligentă
- furnizorul are obligația de a deține o pagină de internet prin care pune la dispoziţia clientului final prin acces parolat, gratuit, în timp real şi securizat informații esențiale la datele proprii privind valoarea facturilor emise și istoricul de consum aferent locului de consum propriu, transmiterea indexului autocitit, transmiterea și gestionarea solicitărilor/reclamațiilor, respectiv un ghid cu explicaţii privind elementele din conţinutul modelului de factură de energie electrică utilizat în relaţia cu clienţii.
ANRE simplifică și informațiile din factura la energie electrică. În acest sens, conform noului regulament, cele mai relevante elemente care vor fi cuprinse în viitoarele facturi ale clienților finali sunt următoarele:
- datele de identificare şi de contact ale furnizorului, inclusiv o linie telefonică de asistenţă pentru clienţi, adresă de e-mail şi un formular electronic online care să permită înregistrarea automată a solicitării;
- informații referitoare la intervalul de timp în care clientul poate transmite indexul autocitit, care nu poate fi mai mic de 5 zile;
- numărul de telefon pus la dispoziție de către operatorul de distribuție la care este racordat locul de consum la care clientul poate sesiza direct operatorului de distribuție întreruperile în alimentarea cu energie electrică, precum şi alte probleme în alimentarea cu energie electrică;
- data de încetare a contractului, dacă contractul este încheiat pe perioadă determinată;
- intervalul de citire (în cazul clienților casnici se va specifica “maximum 3 luni”).
Te-ar mai putea interesa și: România ar putea pica la mijloc între Republica Moldova și Rusia! Alexandru Flenchea: „un tratat bilateral are putere juridică mai mare, decât un decret de punere în aplicare a unui document de politici”