Amenzi mari dacă nu ești atent la acest detaliu! Vremea de afară este foarte înșelătoare în luna noiembrie, iar șoferii români trebuie să aibă grijă. În ciuda acestor temperaturi și a zilelor însorite, șoferii nu s-au grăbit din a-și schimba anvelopele. Totuși, chiar dacă temperaturile de afară nu sunt echivalente celor de iarnă, iar indiferent dacă aveți cauciucuri de iarnă sau de vară, este un mic detaliu ca vă va induce în eroare, astfel că Poliția nu va ezita din a acorda amenzi de sute de lei.
Ai putea fi interesat și de: Vești bune pentru șoferi! Reducerile de preț la carburanți revin în week-end! Iată unde găsești cei mai ieftini carburanți
Registrul Auto Român aduce explicații care vizează șoferii români!
Reprezentanții Registrului Auto Român a venit cu explicații care explică momentul în care șoferii ar trebui să îș schimbe caucicurile și ce amenzi riscă aceștia în cazul în care circulă pe un drum înghețat acoperit cu gheață, polei sau zăpadă, indiferent de anotimp.
Chiar dacă vremea încă este însorită în cea mai mare parte a țării, au început să circule deja informații menite să panicheze posesorii de autovehicule, așadar precizăm CLAR că NU există o dată limită pentru montarea acestor cauciucuri și că TOATE anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M și S (însemnând noroi și zăpadă – engl. mud and snow), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația națională rutieră.
Obligativitatea utilizării anvelopelor de iarnă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei a fost introdusă în România prin Ordonanța Guvernului nr. 5/2011 pentru modificarea și completarea OUG nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în 2006.
Este important de reținut că legea NU prevede o dată limită de la care autovehiculele trebuie dotate cu anvelope de iarnă sau o temperatură minimă care să declanșeze procesul. Așadar, anvelopele specifice sunt necesare dacă mașina circulă pe un drum public acoperit cu gheață, polei sau zăpadă, indiferent de anotimp, iar de la momentul elaborării legii aceste prevederi nu au suferit modificări.
Registrul Auto Român precizează că denumirea “all seasons” este una comercială, folosită de producătorii de anvelope, dar care nu are un corespondent în legislația națională a României. Indiferent care este denumirea comercială a unui pneu, dacă acesta este inscripționat cu literele M şi S (însemnând mud and snow), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, el îndeplinește cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația rutieră națională.
Vă recomandăm ca, înainte de a monta anvelopele, să verificați anul fabricației (DOT) și adâncimea profilului. Dacă anvelopele au o vechime de peste 4-5 ani, solicitați părerea unui specialist, care să observe dacă există urme accentuate de uzură.
Sancțiunea pentru lipsa anvelopelor adecvate, în condițiile specificate în lege, se pedepsește cu amendă din clasa a IV-a de sancțiuni (între 9 și 20 de puncte-amendă), adică între 1.305 și 2.900 de lei, dar se poate reține și certificat de înmatriculare al vehiculului.