De la începutul anului, una din principalele platforme de recrutare a înregistrat deja peste 20.000 de oferte de angajare. Majoritatea acestor locuri de muncăse găsesc în Capitală. Bucureștiul ocupă prima poziție în clasament, fiind urmat de Cluj, unde au fost postate 4.100 de anunțuri de angajare în luna ianuarie. La polul opus, județele Mureș, Argeș, Ialomița și Neamț, transmite Ziarul Financiar.
Potrivit informațiilor furnizate de platformă, angajatorii au început anul 2024 cu intenții de extindere a echipelor, subliniind că numai în luna ianuarie au fost publicate peste 20.000 de locuri de muncă. Predominante în acest context sunt job-urile cu program clasic, care presupun prezența fizică la birou.
„Ce vedem, de la începutul lunii și până acum, este o continuare a tendinței de anul trecut de a crește numărul de joburi on-site, care presupun prezența zilnică la birou, și de a scădea numărul de joburi remote. Din numărul total de locuri de muncă noi disponibile de la începutul lunii, doar 8,9% au fost remote. 4% au fost joburi postate de angajatori din afara țării, iar restul implicau un program clasic, cu prezență la birou”, după cum explică Roxana Drăghici, reprezentanta unei platforme de recrutare.
La începutul acestui an, angajatorii din Capitală au manifestat cea mai accentuată nevoie de candidați, punând în evidență în piață puțin peste 10.000 de locuri de muncă noi. Clujul se plasează pe locul doi în ceea ce privește activitatea recrutării, cu 4.100 de joburi noi. Iași, Ilfov, Timiș, Craiova, Prahova și Brașov ocupă și ele poziții notabile în acest context. La polul opus al clasamentului se regăsesc județele Mureș, Argeș, Ialomița și Neamț, care au oferit cel mai redus număr de oportunități de angajare în această perioadă.
Cu un total de 5,300 de locuri de muncă disponibile, sectorul retailului s-a evidențiat ca fiind domeniul în care s-a înregistrat cel mai mare număr de angajări în această lună. Aproape 2,800 de joburi au fost aduse pe piață de către angajatorii din sectorul serviciilor, în timp ce cei din domeniul call center/BPO au oferit 2,300 de poziții, iar angajatorii din industria alimentară au pus la dispoziție aproape 2,000 de locuri de muncă. Sectoarele transportului/logisticii, construcțiilor, producției și turismului au urmat, fiind domenii în care s-au căutat activ candidați.
Majoritatea locurilor de muncă sunt destinate candidaților entry-level (cu 0-2 ani de experiență), dar și celor cu un nivel mediu de experiență (2-5 ani). Acest grup a fost nu doar în centrul atenției angajatorilor, ci reprezintă și grosul aplicanților, aceștia fiind aproximativ 50% din cele aproape 700.000 de aplicații înregistrate de la începutul anului.
„A devenit o regulă în piața muncii ca luna ianuarie să fie dominață de mișcări care angrenează în primul rând acest nivel de carieră, atât în ceea ce privește joburile postate, cât și în ceea ce privește aplicările. Pe măsură ce crește nivelul de senioritate, observăm o tendință de a aștepta mai mult până a lua decizia de schimbare a jobului și, în general, prima și ultima lună ale anului sunt luni folosite mai degrabă pentru a prospecta piața”, explică Roxana Drăghici.
Te-ar putea interesa și: Locuri de muncă la Kaufland în 2024. Ce salarii și beneficii oferă lanțul de supermarketuri în România