În contextul economic actual din România, în care competiția devine tot mai acerbă , intrarea unui nou jucător pe piața de retail atrage întotdeauna atenția. Un astfel de exemplu este lanțul de magazine Aurora, din Ucraina, care și-a extins rapid prezența în România. La doar șase luni de la intrarea sa pe piața românească, Aurora a reușit să deschidă zece magazine, toate localizate în Moldova, și își continuă expansiunea în această regiune, arată Ziarul Financiar.
Cu o prezență deja solidă în patru orașe – Iași, Suceava, Botoșani și Fălticeni – Aurora își propune să devină un jucător important în segmentul de discount al pieței de retail din România. Potrivit informațiilor oferite de conducere, în magazinele Aurora, clienții pot găsi o selecție bogată de până la 6.000 de articole, începând de la doar 1 leu. Acest model de afacere, orientat către segmentul de consumatori care caută produse la prețuri accesibile, a fost bine primit de către publicul din Moldova.
Un alt aspect relevant este alegerea strategică a zonei Moldovei pentru extinderea rețelei de magazine Aurora. Fiind în relativă proximitate față de Ucraina, de unde provine retailerul, această regiune oferă avantaje logistice și operaționale, facilitând astfel gestionarea lanțului de aprovizionare și distribuție.
Cum a reușit Aurora să se extindă și în România?
În spatele succesului rapid al Aurora în România stă o echipă de antreprenori cu viziune și experiență în domeniul retailului. Businessul a fost fondat în 2011 de trei antreprenori, iar în 2021, aceștia au atras în acționariat și fondul de investiții Horizon Capital, tot din Ucraina, consolidând astfel poziția companiei pentru expansiunea în piețele externe.
Pe lângă gama variată de produse non-alimentare, care include haine, decorațiuni, electronice și produse de curățenie, Aurora Multimarket oferă și o selecție limitată de alimente și produse de uz casnic, cum ar fi batoanele de ciocolată, cafeaua, hrana pentru animale și scutecele pentru copii. Această diversificare a gamei de produse îi permite retailerului să se adreseze unui spectru mai larg de consumatori și să concureze cu alți retaileri din sectorul alimentar și al modei.
Citește și: Schimbare uriașă în magazinele Flanco! Apare un concept complet nou în România