Dorința de a achiziționa mașini second-hand importate poate fi tentantă pentru mulți, dar cercetările recente arată că acest lucru poate veni cu riscuri neașteptate. Germania, Franța, Belgia și Italia sunt printre cele mai mari exportatoare de mașini second-hand din Europa, însă mașinile importate în România din aceste țări pot avea diverse probleme, lucru pe care mulți dintre români nu reușesc să-l ia prea mult în considerare. Ultimele studii scot la iveală că Germania continuă să fie pe locul 1 în topul țărilor preferate de români atunci când vine vorba despre achiziția unei mașini second hand.
, o companie specializată în date auto, a efectuat cercetări și a descoperit că un număr semnificativ dintre mașinile importate în România au prezentat probleme legate de kilometraj falsificat sau de daune anterioare. Rapoartele analizate au arătat că multe dintre autoturismele importate în România în 2023 și verificate pe carVertical, 44,2% provin din Germania, 16,1% din Franța, 11,7% din Italia, 11% din Belgia și 6,4% din Olanda.
Expertul auto și șeful Departamentului de Comunicare carVertical, Matas Buzelis, explică:
„Germania este cel mai mare exportator de mașini second-hand din Europa. Deoarece țara are o infrastructură bună de autostrăzi, exportă multe mașini premium și diesel care au kilometraj ridicat. Oamenii cred, de asemenea, că germanii acordă mai multă atenție întreținerii mașinilor. Cu toate acestea, atunci când vehiculele rulate trec în mâinile proprietarilor din alte țări, unele informații precum istoricul de service sau chiar kilometrajul pot fi editate, ceea ce sporește riscul.”
În plus, mulți cumpărători pot să nu fie conștienți că achiziționează ceva importat. Uneori, acestea sunt cumpărate direct din străinătate sau prin intermediul unor companii specializate în servicii de import. Alternativ, unele sunt vândute în România fără a fi înregistrate pe piața internă, iar cumpărătorii trebuie să își asume responsabilitatea înregistrării și inspectării vehiculului.
„Există și a treia și cea mai riscantă opțiune. Un cumpărător poate rata complet faptul că mașina a fost importată în România pentru că aceasta este deja înmatriculată și vândută ca vehicul fără istoric peste hotare. Uneori, vânzătorii nu informează cumpărătorii despre trecutul vehiculului”, explică Buzelis.
În concluzie, deși oferta bogată de autoturisme importate poate fi tentantă, este esențial să se inspecteze cu atenție istoricul unui vehicul înainte de achiziționare pentru a evita surprizele neplăcute pe termen lung.
Ai mai putea citi și: De câți kilometri este nevoie pentru ca o mașină să fie implicată într-un accident? Un nou studiu arată ce se întâmplă cu mașinile care au peste 129.000 km