Marc Hoessl, CEO Kaufland România, a început de jos și nu îi e rușine să o spună în gura mare. Dacă acum este un om de succes, apreciat de toți cei din jur, în urmă cu mulți ani bărbatul dădea cu mopul într-un Lidl din Germania, dar prin multă muncă și ambiție a ajuns să fie unul dintre cei mai importanți administratori ai operațiunilor locale ale Kaufland.
„Sunt un om simplu, care munceşte mult – poate prea mult, se bucură de familie, face sport pentru că îi place mâncarea românească, şi meditează”, spunea el, în urmă cu doi ani.
Pe când era doar un copil, visa să trăiască într-o lume corectă, care să îi dea șansa să demonstreze că orice e posibil prin muncă. Nu a avut vreodată un mentor sau un model, dar nici nu e de părere că ai nevoie de așa ceva pentru a deveni un lider bun.
„Pot vorbi în numele meu. Şi eu mă ghidez după cele cinci niveluri de leadership. Adică atunci când oamenii te urmează pentru că aşa vor, nu pentru că aşa trebuie. Când ai respect faţă de oameni, eşti devotat, modest, ai şi rezultate de la echipă”, a mai spus el, potrivit businessmagazin.ro.
Cu toate astea, a întâlnit și oameni care l-au inspirat, dar crede că, decât să te ghidezi după exemple, mai bine lucrezi la tine pentru a deveni cea mai bună versiune a ta și a-i inspira la rândul tău pe alții.
În retail a ajuns în urmă cu 17 ani, printr-o coincidență. La vârsta de 30 de ani lucra în managementul pe zona de asistență medicală și povestește că aproape fiecare zi venea la pachet cu câte o veste proastă. Deși era conștient că acesta este cursul firesc al lucrurilor, îi era foarte greu să fie el cel care dă veștile proaste.
„Aşa că am văzut într-o zi, într-un ziar, un anunţ de angajare la Lidl (în Germania — n. red.). Mi-am actualizat CV-ul şi l-am depus. Spre surpriza mea, m-au angajat. Aşa că primul lucru pe care l-am făcut în retail a fost să dau cu mopul. Şi nu îmi e ruşine să spun asta.”
Lucra câte 15 ore pe zi, șase zile pe săptămână, dar astfel a învățat cum funcționează această industrie și ce sunt standardele de calitate.
„Faptul că am început de jos este un atu extrem de important inclusiv azi. Mă ajută să rezonez cu fiecare coleg. Ştiu pe pielea mea cât de grea este munca unui lucrător comercial şi asta mă motivează să încerc să le uşurez fiecare zi la serviciu.”
La Lidl, parte a aceluiași grup (Schwarz), a evoluat treptat și a obținut mai multe roluri de conducere, inclusiv pe plan local, ca director regional. La începutul anului 2014 s-a alăturat echipei Kaufland în departamentul internațional de vânzări, iar în funcția actuală a fost numit după doar câteva luni, primind, doi ani mai târziu primind și rolul de CEO al Kaufland Republica Moldova.
„Părinţii mei au fost oameni simpli, dar mi-au inspirat de mic respectul pentru lucrul bine făcut. Tot ei m-au învătat modestia şi respectul faţă de semeni. Sunt sfaturi de urmat o viaţă. Dovadă că asta fac şi azi, asta vreau să le transmit mai departe şi copiilor mei”, mai spunea el, în urmă cu doi ani.