Drumul expres Craiova-Pitești leagă 2 zone cu importanță majoră. DEx12 este primul Drum Expres aflat în construcție în România pe traseul Pitești-Slatina-Craiova, cu o lungime totală de 121,18km, potrivit newsweek.ro.
Te-ar ma putea interesa și: Un nou drum expres se va deschide în România. Ciolacu: „Continuăm marile investiţii în infrastructură”
foto: drum expres
Conform Asociației ProInfrastructură, deschiderea tronsonului Colonești-Albota de pe Drumul Expres Craiova-Pitești (DEx12) va avea loc, cel mai devreme, în a doua jumătate a lunii noiembrie 2024, deși, inițial, s-a sperat că va fi inaugurat mai devreme. Din cei aproximativ 32 de kilometri ai Tronsonului 4, doar 19 kilometri vor fi finalizați în acest an.
Constructorul UMB încă nu a așternut stratul de uzură al asfaltului și nu a montat parapetele pe acest segment, iar la nodul Albota și pe drumurile de legătură mai sunt lucrări semnificative de umplere. Conexiunea dintre Albota și Autostrada A1 are pasaje neîncepute și structuri întârziate, ceea ce împiedică deschiderea completă a tronsonului în 2024.
”Rămâne cum am stabilit în iunie: doar Colonești-Albota pe DEx12 în 2024.
Așa cum vă spuneam în 30 iunie, în acest an vom putea circula doar pe aproximativ 19 din totalul celor aproape 32 kilometri ai Tronsonului 4 al Drumului Expres Craiova-Pitești.
Surprinzător, pe sectorul Colonești-Albota constructorul UMB nu are momentan niciun metru de asfalt de uzură așternut (cu excepția unei mini-zone de test) și niciun metru de parapet instalat.
De asemenea, în zona nodului Albota, mai sunt umpluturi de făcut, la fel ca și pe drumurile de legătură.
Cu alte cuvinte, luând în calcul munca rămasă de făcut și vremea (a venit toamna), estimăm deschiderea segmentului de 19 kilometri dintre Colonești și Albota cel mai devreme în a doua jumătate a lunii noiembrie, adică în termenul contractual inițial.
Însă de la Albota la Autostrada A1 sunt câteva pasaje practic neîncepute plus alte structuri rămase în urmă, nodul cu A1 București-Pitești, dar și multe umpluturi de făcut.
Avem o mobilizare semnificativ mai bună față ultima noastră vizită dar nu mai sunt șanse pentru inaugurare în 2024.
În funcție de mobilizarea celor de la UMB, care sunt până peste cap concentrați pe A7 Buzău-Focșani, de vremea din această toamnă și din iarnă și de deciziile politice și ale antreprenorului, estimăm că sectorul Albota-A1 poate fi dat în circulație în primăvara lui 2025”, a scris, pe pagina oficială de Facebook, Asociația ProInfrastructură.
Te-ar ma putea interesa și: Noul drum Expres București-Giurgiu prinde contur! CNIR lansează licitația chiar azi, 22 aprilie