Aktor anunță că a finalizat etapa de sudare a grinzilor la pasajul peste Autostrada A1 București-Pitești, pe lotul 3 de pe Autostrada București Sud. Circulația a revenit pe traseul autostrăzii A1 în urma devierii pe bretelele laterale. Termenul limită din avizul IGPR pentru devierea circulației pe bretelele construite la km. 18 în zona Ciorogârla era astăzi, 26 aprilie, potrivit Economedia.
„După finalizare, pasajul peste A1 va cântări peste 540 de tone și va necesita 5 tone de vopsea de protecție, potrivit lui Bogdan Mezei, directorul de proiect al șantierului Aktor de pe L3 A0 Sud.De asemenea, pentru construcție au fost necesari peste 10.000 metri liniari de cordon de sudură, echivalent cu aproape întreaga lungime a plajei din M amaia și Navodari împreună.”, transmite AKTOR.
Montarea și sudarea celor șase grinzi pe porțiunea de pe Autostrada București Sud a durat aproape două săptămâni, însă vor mai exista perioade de deviere a circulației pe bretele în timpul etapelor de lucrări, au transmis constructorii.
Constructorul Aktor din Grecia a ajuns la 63% execuție pe lotul 3 de pe Autostrada București Sud, conform raportului publicat de CNAIR pe data de 2 aprilie 2024. Reprezintă un progres de aproape 3% în luna martie, care, din păcate, nu este suficient pentru a garanta finalizarea celor 18 kilometri dintre Bragadiru (DN 6) și Autostrada A1 București-Pitești la termenul stabilit inițial: sfârșitul lunii august – început de septembrie. Pentru finalizarea lotului 3 în timp util ar fi necesar un progres cuprins între 5 și 7 %/lună. Potrivit raportărilor oficiale, Aktor lucrează cu peste 400 de drumari și 200 de utilaje pe lotul 3.
Citește și: Progres insuficient pe Autostrada București Sud. CNAIR anunță că Aktor a ajuns la 63 % execuție pe lotul 3
Directorul CNAIR, Cristian Pistol a anunțat că, până în momentul de față, penalizările CNAIR au atins suma de 5 milioane lei, raportat la valoarea contractului de aproximativ 900 milioane, iar obiectivul principal nu este de a rezilia contractele, ci de a le finaliza cu recepția lucrărilor, astfel:
„Constructorul și-a asumat finalizarea lucrărilor la sfârșitul lunii august 2024. Ce-i drept, am văzut o îmbunătățire în șantier, mă refer la personal și utilaje. Au fost montate și grinzile peste A 1. Mobilizarea este bună, dar trebuie recuperat și timpul pierdut, ceea ce nu s-a întâmplat. Îmi doresc să mențină trendul ascendent și să crească mobilizarea să respecte termenul, august 2024. Sunt la 63 %.
Mi-e greu să cred că pot finaliza, dar ce și-au asumat trebuie să respecte. Pot găsi soluții care să îmbunătățească situația în șantier, schimburi suplimentare, doar să dorească. Din punctul meu de vedere se poate circula și pe acest lot până la sfârșitul anului 2024…este un termen realist dacă mobilizarea va fi îmbunătățită.
Avem multe solicitări de extensie de la antreprenor, dar majoritatea au fost respinse. Am aplicat și penalități, cumulate fiind la aprox. 5 milioane lei și nu ne vom opri. Nu penalizările sunt soluția, ci ei să se mobilizeze”, a spus Cristian Pistol.
„În paralel, Aktor lucrează la toate cele 11 structuri, poduri și overpass-uri, montează grinzile metalice și la pasajul CFR, execută ultimele lucrări pentru terasamente, așterne stratul de BSC. Constructorul a început și lucrările de asfaltare.
Peste 500 de muncitori și ingineri de toate specializările, cu aproximativ 270 de echipamente și mașini precum: excavatoare, buldozere, macarale grele, betoniere, masini de forat coloane pentru lucrări de fundare, și autocamioane, lucrează non-stop acolo, în peisajul plat din sud-vestul Bucureștiului, pe o fâșie de pământ și pietriș lungă de 18 km, astfel încât să puteți conduce la toamnă pe o autostradă ce va ocoli traficul sufocant din Capitală.
În acest moment, constructorul grec își menține termenul de dare în trafic în septembrie 2024.”, au mai trasmis constructorii greci.