Nu s-au depus contestații pentru lotul de pe Autostrada A13, Sibiu-Făgăraș! Lotul 1 poate fi contractat de către turcul Makyol, un consructor veridic, care poate fi pe cale să contracteze și să execute acest lot al Autostrăzii A13 Sibiu-Făgăraș. Loturile 3 și 4 de pe aceeași autostradă îi sunt tot acestui turc atribuite, iar acesta, cu privire la Lotul 1 nu a desemnta nici un fel de contestații, desemnarea lui Makyol fiind transmisă de pe data de 22 septembrie, iar cele 10 zile legale de a depune contestații au trecut.
Lotul 1, tronsonul Boița – Avrig al autostrăzii, se întinde pe 14 kilometri și implică 23 de poduri și viaducte, inclusiv un viaduct complex de 911 metri, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. CNAIR a desemnat câștigătorul pentru proiectarea și construcția acestui tronson cu o valoare de 1,89 miliarde de lei, finanțat din Programul Transport. Constructorul turc are 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție. Unul dintre aspectele notabile este viaductul Nod Boița, cu breteaua 3 deasupra DN 7, care implică și o bretea provizorie de descărcare în DN7.
Totodată, Cristian Pistol, directorul CNAIR, a comunicat vineri că în următoarele zile se va anunța și desemnarea constructorului pentru lotul 2, tronsonul Avrig – Mârșa, care se întinde pe o lungime de 20 de kilometri.
„Până în acest moment am mai semnat contractele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 3 și 4 ale autostrăzii Sibiu – Făgăraș (68,04 km), finanțate de asemenea prin PT:
– 17,61 km – Tronsonul 3: Arpașu de Jos DN 1 – Sâmbăta de Sus. Contract semnat cu Makyol Insaat Sanayi Turizm VE,
– 16,26 km -Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș și drum de legătură cu DN1 (5,6 km).
Contract semnat cu Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Yapi Merkezi Insaat VE Sanayi AS. În perioada imediat următoare vom desemna si câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a tronsonului 2, Avrig-Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) în lungime de 19,92 km”, a delcarat Cristian Pistol, conform Econodemia.
Autostrada Sibiu – Făgăraș se întinde pe o distanță de 68 de kilometri, cu includerea a 5 kilometri de drum de legătură în Lotul 4, și este împărțită în 4 loturi. Perioada totală de construcție este de 48 de luni, cu primele 12 luni dedicate proiectării și următoarele 36 de luni pentru desfășurarea efectivă a lucrărilor. Aceasta are o invetiție de 7 miliarde de lei cu o durată de execuție de 4 ani.
„Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei”, acestea fiind trnsoanele, conform Econodmedia.
Vezi și: Greșeală imensă făcută de CNAIR: Autostrada Suceava – Siret legătură cu „Republica Moldova”