Constructorul Rizzani (Italia) va începe lucrările pentru modernizarea Centurii București Sud (actuala centură) între Autostrada A1 București – Pitești și DN 5 Jilava. Lucrările încep în noiembrie, după ce Ministerul Transporturilor a emis într-un final autorizația de construire.
Rizzani este constructorul care încă lucrează la Centura Craiova Sud. Pe aproape toate sectoarele de drum luate de constructor, lucrările merg greu. Contractul cu Rizzani pentru modernizarea și lărgirea celor 15 kilometri are o valoare de 500 de milioane de lei, o durată de 24 de luni și include trei pasaje.
„Avem Autorizație de Construire pentru lărgirea la 4 benzi a Centurii București pe un nou sector.
A fost emisă Autorizația de Construire pentru execuția lucrărilor de lărgire la 4 benzi a Centurii București între Domnești și DN5 (Jilava), mai exact, sectorul de drum între km 40+000 și 54+700.Autorizația de Construire – Etapa I prevede:
✅️ lărgirea la 4 benzi a Centurii București între Domnești și DN5 (Jilava)
✅️ în premieră, vor fi realizate intersecții pe 3 niveluri: subteran, teran și suprateran:
1) reabilitare pasaj superior peste DN5 (km 40+547)
2) pasaj superior nou pe DNCB peste bretele și sens giratoriu (km 40+750)
3) pasaj subteran pe DNCB x DC18 Măgurele (km 44+725)
4) pasaj subteran pe DNCB x DN6 Bragadiru (km 49+175)
✅️ lucrări de consolidare
✅️ lucrări de scurgerea apelor și drenaj
✅️ lucrări de siguranța circulației
✅️ lucrări de iluminat public
✅️ lucrări de relocare rețele de utilități publice”, a transmis Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Citește și: Se deschide Autostrada Pitești – Sibiu. Sorin Grindeanu anunță când vor circula românii pe acest drum
Lucrările vor începe în prima parte a lunii noiembrie, iar durata de execuție a lucrărilor este de 24 luni, a transmis Scrioșteanu.
Secretarul de stat dădea asigurări încă de anul trecut, din noiembrie, că Rizzani va începe „în scurt timp” lucrările pentru modernizarea Centurii București Sud. Anterior, Scrioșteanu estimase că lucrările ar urma să înceapă în septembrie.
„Marți, 05.07.2022, CNAIR a semnat contractul de proiectare şi execuţie „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al (km 55+520) și DN 5 (km 40+000) – Lot 2 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54+700 si DN5 (km 40+000)”, cu Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.P.A. (lider de asociere)- S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat).
Valoarea contractului este de 504.112.836,73 Lei fără TVA. Sursa de finanțare este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile – programul POIM. Durata contractului este de 36 luni, din care, 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni. În cadrul contractului vor fi realizate 3 structuri de complexitate ridicată, dintre care 2 pasaje subterane, prevăzute cu o lungime de peste 600 de m”, arată un comunicat CNAIR din iulie 2022.
Vezi și: Stadiul lucrărilor pe A0. Când vom circula pe cea mai așteptată autostradă de după Revoluție