Guvernul aprobă în ședința de joi, 11 aprilie, indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea secțiunii Craiova-Caransebeș pe Magistrala CFR 100 București-Timișoara, relatează Economedia.
După un an de la lansarea primei licitații, Proiectul de Hotărâre de Guvern indică un cost suplimentar de 8 miliarde lei față de indicatorii vechi și un cost total de 20 de miliarde pentru modernizarea căii ferate Craiova-Caransebeș.
Cel mai dificil lot va fi cel cu Tunelul Balota din județul Mehedinți, tunel de 6 kilometri lungime, al doilea după cel în lucru de la Ormeniș pe Magistrala Brașov-Sighișoara. În martie anul trecut, CFR Infrastructură lansa cele licitațiile pentru cele șase loturi ale secțiunii Craiova-Caransebeș, dar pentru că erau valori estimate mult sub costurile reale niciun constructor nu a mai depus ofertă.
LOT 1: ( CAP X ) CRAIOVA – ( CAP Y ) FILIASI, KM 248+760 – KM 286+735, inclusiv OCC/CMT Craiova, având o lungime de 37,975 km;
LOT 2: ( CAP Y ) FILIASI – ( CAP Y ) IGIROASA, KM 286+735 – KM 331+000, având o lungime de 44,265 km;
LOT 3: KM 331+ 000 ( IGIROASA CAP Y ) – KM 333+000 ( START VARIANTA BALOTA) – KM 359+390 ( CAP Y Statia Noua DROBETA EST ) – KM 362+632 (CAP X DROBETA-TURNU SEVERIN ) la care se adaugă LEGATURA CF A VARIANTEI BALOTA CU STATIA CF PRUNISOR EXISTENTA, LEGATURA CF CU STATIA DROBETA MARFA ( SIMIAN ), STATIA DROBETA MARFA și RACORDUL CF DUDAȘU, având o lungime totală de 41,234 km;
LOT 4: ( CAP X ) DROBETA-TURNU SEVERIN – ( CAP X ) BAILE
HERCULANE KM 362+632 – KM 404+250, având o lungime totală de
41,618 km;
LOT 5: ( CAP X ) BAILE HERCULANE – ( CAP X ) PO NOU POARTA,KM 404+250 – KM 436+887, având o lungime totală de 32,637 km;
LOT 6: ( CAP X ) PO NOU POARTA – CARANSEBES, KM 436+887- KM 474+047, având o lungime totală de 37,160 km
„Acest sector de cale ferată, parte a Coridorului Orient/Est Mediteraneean, se află într-o stare tehnică precară a liniei și a lucrărilor de artă, care a condus la o înrăutățire severă a condițiilor de exploatare, cu creșterea mare a timpilor de mers.
Proiectul ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneean”, face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT), aprobat de Guvernul României prin H.G. nr. 666/2016, cu modificările și completările ulterioare.
Lungimea totală a liniei de cale ferată în cadrul acestui studiu este de 226,165 km, fiind linie CF electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60 km) și linie simplă electrificată Strehaia – Caransebeș (174km).
Pe această linie CF circulă atât trenuri de călători cât și trenuri de marfă, în prezent fiind existente 32 puncte de secționare. Sistemul de semnalizare este semi-automat între stații și electro-mecanic în stații, toate mecanismele căii ferate (semnale, treceri la nivel și aparate de cale) fiind comandate și controlate prin mecanismele existente.
După darea în exploatare a liniei aceasta a trecut printr-un lung proces de modernizare în ceea ce privește suprastructura, lucrările de artă, instalațiile de tracțiune și semnalizare. În anul 1951 s-a realizat dublarea liniei CF pe tronsonul Craiova – Filiași în lungime de 36 km.”, este notat în Proiectul de Hotărâre al Guvernului.
Secțiunea de cale ferată Craiova-Caransebeș are o lungime totală de 226 km, fiind linie CF electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60km) și linie simplă electrificată Strehaia – Caransebeș (174km).
Pe această linie CF circulă atât trenuri de călători cât și trenuri de marfă, în prezent fiind existente 32 puncte de secționare. Sistemul de semnalizare este semi-automat între stații și electro-mecanic în stații, toate mecanismele căii ferate (semnale, treceri la nivel și aparate de cale) fiind comandate și controlate prin mecanismele existente.
Vezi și: Contractul pentru Centura Bușteni-Azuga încă nu poate fi semnat. Ce a decis Curtea de Apel București