Decizia autorităților de a închide Valea Oltului într-o perioadă atât de aglomerată a dus la critici dure din partea românilor obișnuiți, dar și companiilor și patronatelor a căror activitate depinde de acest drum. Printre cei care au de suferit din această cauză se numără și producătorul auto Dacia, care a oferit și o serie de informații despre pierderile materiale pe care le va suferi din această cauză, notează Profit.ro.
Dacia se numără printre firmele care vor ave cel mai mult de suferit în luna următoare și asta deoarece este și ca cel mai mare exportator al României. Acest titlu se bazează pe faptul că constructorul auto își bazează logistica pe transportul rutier, de la fabrica din Mioveni către distribuitorii de pe tot continentul
În mod obișnuit, Valea Oltului a reprezentat o rută esențială pentru transporturile companiei, inclusiv pentru camioanele încărcate cu vehiculele sale populare, precum SUV-urile Duster, la care se aduagă și celelalte modele de succes ale companiei.
„Trimitem circa 600 de camioane săptămânal pe Valea Oltului, care vor fi nevoite să ocolească circa două ore în plus. Dacă tot facem recensământul, ar mai fi alte circa 150 de camioane pe săptămână care trec pe podul de la Ruse care și el este problematic.
Una peste alta, avem un factor destabilizant în transport, în acest moment”, spune Mihai Bordeanu, director al Dacia.
Cu toate acestea, închiderea temporară a circulației între orele 6:00 și 20:00 a amplificat dificultățile deja existente. Conform estimărilor, aproximativ 600 de camioane trimise săptămânal de Dacia pe Valea Oltului acum trebuie să parcurgă rute alternative, adăugând aproximativ două ore în plus fiecărei călătorii. Această situație nu afectează doar timpul de livrare, ci și costurile operaționale ale companiei, incluzând cheltuieli suplimentare cu combustibilul și alte resurse.
Mihai Bordeanu, directorul Dacia pentru Europa de Sud-Est și șeful operațiunilor din România, a explicat că impactul financiar al lucrărilor de pe Valea Oltului este estimat la aproximativ 50.000 de euro pe săptămână, sumă ce include nu doar costurile directe, ci și pierderile indirecte asociate cu întârzierile și nevoia de reorganizare a logisticii. În plus, situația se complică și mai mult din cauza altor restricții, cum ar fi cele de pe podul de la Ruse, care și el generează dificultăți suplimentare pentru transporturile Dacia.
„Nu ne-a fost comunicată această decizie din timp, și am aflat de la toată lumea în același moment”, a adăugat Bordeanu, subliniind lipsa de comunicare din partea autorităților în ceea ce privește măsurile de trafic.
Citește și: Cum arată viitorul Dacia, dincolo de Duster și Bigster? Ce modele vrea să lanseze până în 2030