Inaugurarea podului peste Dunăre de la Brăila a fost ieri, iar la câteva ore distanță, pe drumul proaspăt deschis a avut loc primul accident, a transmis rador.
Este vorba despre o tamponare între două mașini, nimic grav. Șoferul primei mașini s-a oprit să admire și să facă poze, iar o altă mașină din spate l-a lovit. Totul a ținut doar câteva secunde, în care neatenția a costat.
Podul a fost inaugurat ieri, unde au fost prezenți și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, Mihai Tudose, premierul Marcel Ciolacu, Nicolae Ciuca, președintele Klaus Iohannis.
„Este un pod pe care l-aș denumi un pod al speranțelor, un pod al unirii. Un pot al speranțelor pe care și le-au pus locuitorii în această lucrare de infrastructură unică în România și în sud-estul Europei. Este prima conexiune rutieră din istoria României dintre județele Tulcea și Brăila. Este dovada că statul român știe să investească și să atragă banii europeni, știe să abordeze strategic dezvoltarea regiunilor și știe să creeze oportunități pentru noi locuri de muncă. România își consolidează prin această lucrare de infrastructură inclusiv rolul strategic la frontiera de est de UE și a NATO”, a declarat Grindeanu, la inaugurare.
Al treilea pod construit peste fluviu se situează pe teritoriul României, după Cernavodă și Giurgeni-Vadu Oii. Podul este suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați spre Tulcea și prima etapă a drumurilor de legătură. Complexitatea podului nu a mai fost întâlnită în ultimii 30 de ani în România. Circulația rutieră va fi permisă doar pe timpul zilei.
Podul are denumirea de „Golden Gate de România” și include două viaducte de 110 metri fiecare, un drum principal de 19 km şi un drum de legătură cu DN22 de 4,3 km. Construcția intră în top cinci poduri din Europa, având o deschidere de 1,12 km. Ordinul de începere pentru etapa de proiectare a podului a fost emis în primul trimestru din 2018 și în T1 din 2019 au demarat lucrările care ar fi trebuit să dureze 36 de luni.