Brandul KFC deținut de Sphera Franchise Group, a ajuns la 100 de restaurante la nivel național după 26 de ani de la intrarea în România, după ce a făcut investiții de 60 de milioane de euro, a informat economica.net.
Compania preconizează pentru anul curent deschiderea a încă opt magazine în plus pentru care și-a bugetat 6,8 milioane de euro și dorește și renovarea a încă 30 de magazine deja deschide.
Un impediment prin care trece gigantul KFC este criza acuză de lipsă de personal, tocmai de aceea caută continuu să angajeze în special din SriLanka, țară de unde vin 150 de angajați ai lanțului.
În ultimii cinci ani, Sphera Franchise Group a deschis șapte restaurante KFC, dar anul acesta are în plan să deschisă opt restaurante KFC și două Taco Bell.
„KFC a deschis deja mai mult de 100 de restaurante dar au fost și unele relocări, din foodcourturile unor centre comerciale, spre exemplu. Pentru următorii ani încă nu avem un plan stabilit. Încă negociem un plan de dezvoltare, dar clar vom dezvolta ținând cont de factorii economici și de locațiile disponibile”, a declarat Marian Gogu, Director General, KFC România.
Pentru a economisi energie, Marian Gogu se gândește la montarea unor panouri fotovoltaice pe restaurantele sale. Anul anterior, brandul a atins vânzări vânzări în valoare de 950 de milioane de lei, cu 29% mai mult comparativ cu anul 2021. KFC a înregistrat un profit de 66,8 milioane de lei, adică cu 44% peste nivelul raportat în 2021, iar EBITDA de 100 de milioane de lei.
Compania cunoscută pentru preparatele de pui delicioase, în cei 26 de ani de activitate, s-au vândut 120 de bucăți de celebrele Hot Wings pe minut, fiind cele mai apreciate și căutate la un meniu KFC.
La modă sunt restaurantele de tip Drive Thru, care sunt în număr de 26 deschise, care au succes, din cele 100 de restaurante. 13 sunt stradale, 59 în food court-uri și trei în benzinării.
„Acum funcționează foarte bine drive-thru-urile pentru că sunt multi-channel. La fel, drive-thru este foarte bun pentru imaginea brand-ului. Dar este un restaurant care are o investiție mare. Benzinăriile ( Rompetrol în care s-au deschis două KFC n.red) sunt în teste. Trebuie să așteptăm, să vedem exact. Din ce ne-au spus partenerii noștri de la Rompetrol, trebuie să treacă un an sau chiar doi pentru a vedea ce se întâmplă”, spun reprezentanții companiei.
Chiar dacă KFC folosește aceleași rețete de gătit de acum 30 de ani, venirea pandemiei a dat peste cap demersul lucrurilor clasice, așadar, dacă brandul nu ținea pasul cu dezvoltarea tehnologiei, aveau șanse să dispară de pe piață.
„Dacă nu te digitalizezi dispari de pe piață. Penuria forței de muncă este una dintre cele mai mari probleme cu care ne confruntăm atât noi, cât și restul industriei. În plus, nu mai este așa eficient să folosești așa mulți oameni. Pandemia ne-a grăbit, am investit în tehnologizare, în digitalizare. Acum am ajuns să avem o interfață, o zona de preluare a comenzii, super digitalizată. Se pot prelua comenzi din aplicație, pe sistemul click and collect și chiar se poate comanda pe telefon”, mai spune managerul.
În ceea ce privește ingredientele, puiul de la KFC este cumpărat în proporție mare din România, de la furnizori locali, mai spune managementul companiei care a majorat anul trecut la nivel cu inflația.
„Am ajustat ținând cont de inflație și de faptul că cei care cumpără au și ei la fel de mari probleme și sunt afectați de inflație. De exemplu, costul produselor din pui, materia prima, s-a scumpit cu 30%, prețul uleiului a crescut 41%, iar prețul ( din restaurant n.red) aripioarelor a crescut cu 16,7%, care este aliniat cu inflația. Toată grija noastră este legată de clienți. Încercăm să ajustăm costurile fără a afecta calitatea, dar, în același timp, trebuie să dăm atenție și marjelor de profit”, mai spune directorul KFC care spune că și acum situația este imprevizibilă.
În acest moment, compania deține peste 3.700 de angajați la nivel național, unii fiind alături de KFC de când s-au deschis pentru prima dată ușile. Dar sunt în continuă căutare de angajați, în special din SriLanka.
„Vom continua să aducem. Vor fi încă 50 anul acesta, probabil, pentru că de multe ori contează și dacă găsim”, a explicat Gogu.
Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell în România și KFC în Chişinău, Republica Moldova, și în anumite zone din Italia. Grupul deține peste 175 de restaurante pe cele trei piețe și are aproape 5.000 de angajați. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori București din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum și în FTSE Global Microcap.
Alte articole: Rompetrol și KFC bat palma. Patru noi benzinării au fost construite pe A1, acolo unde vor exista restaurantele lanțului de fast-food