O femeie din România a muncit doar 3 ore pe ceas pentru o companie, momente în care și-a dat seama că nu va putea lucra așa în continuare, motiv pentru care și-a dat demisia și și-a deschis propria afacere. Ruxandra Șerban se descrie o „antreprenoare dintotdeauna” și se bucură de succesul drumului ales în continuare, așa cum relatează businessmagazin.ro.
Ruxandra Șerban este femeia care și-a dat demisia după ce a lucrat 3 ore în cadrul unei companii, dar mai ales, care a decis să-și deschidă propria afacere. Românca provine din București și a studiat Științele Economice la ASE, tocmai pentru că „nu erau de acord părinţii cu actoria, medicina nu mi se potrivea, Politehnica nu o voiam deloc, atunci a rămas ASE-ul, a fost o decizie raţională, care să împace pe toată lumea”. A studiat domeniul menționat un an de zile, ulterior, a dat un examen la Institutul Cultural Francez şi a plecat la Strasbourg.
Ruxandra povestește că la început i-a fost greu să se adapteze, din cauza limbii. „Eu înţelegeam ce vorbesc, dar nimeni nu prea înţelegea ce spuneam, eu nu înţelegeam ce mi se spunea”, spune românca. În continuarea discursului, Ruxandra vorbește despre sistemul de educație din Strasbourg, menționând că nu se putea copia la examene, ba mai mult de atât, colegii nu ezitau să spună dacă cineva încearcă să trișeze în momentul evaluării.
„Nu aveai voie să copiezi şi chiar colegii informau profesorul că cineva copiază, era ca şi cum ai lua locul altcuiva, iar asta m-a dezamăgit la început. Îmi dau seama că până la urmă a fost o experienţă utilă pentru că trebuie să lupţi în viaţă şi să faci lucrurile nu neapărat «pe prietenie»”, spune femeia.
După ce a terminat facultatea, s-a întors în România în 2004, moment în care și-a deschis o firmă de publicitate. Singura experiență pe care a avut-o în calitate de angajat până în acel moment a fost de doar câteva ore.
„Am avut o propunere de la o cunoştinţă, mi-am spus că ar fi interesant să încerc, dar am stat doar trei ore ca angajat – simţeam că pierd timpul şi că pot să fac mult mai multe lucruri cu ideile mele – le-am spus într-un final că îmi pare rău, a durat mai mult negocierea contractului”, spune românca.
„Primul mare client a fost Cora, care se deschisese cu un an înainte (şi cu care avem şi acum colaborări pe anumite proiecte punctuale), dar am fost agenţia lor de BTL la început – le-am făcut tot calendarul de evenimente, pe care şi acum îl implementează”, completează Ruxandra.
Femeia susține că afacerea ei a avut perioade și perioade, însă după 12 ani, a decis să se mute înapoi în Franța. Ruxandra confirmă că cifra de afaceri pe care o avea era una pe care nu simțea că o poate depăși în țară. Românca precizează că în cel mai bun caz putea ajunge în topul celor 13 agenții de publicitate, dar cu toate acestea, timpul și resursele depuse în această direcție i-au dat de gândit. În prezent, Ruxandra este CEO al start-up-ului Vent d’est.
„Având în vedere că suntem la început, mă ocup de strategia companiei, de identificarea de parteneri/investitori/asociaţi, de proiecte interesante în care ne putem implica, dezvoltarea de proiecte existente etc”, spune Ruxandra.
„Când am timp, merg la filmări când am ocazia, nu vreau să pierd nicio oportunitate de a juca, călătoresc, având în vedere că locuiesc la Paris şi că sunt foarte legată de mediul de afaceri românesc şi de România”, completează femeia.
Din rândul celor mai recente realizări, femeia menționează încheierea filmărilor pentru primul lungmetraj produs de agenția pe care o deține: 2020, bazat pe scurtmetrajul Remisivir al lui Bobby Bărbăcioru. Fimul este în prezent în postproducție și urmează să fie lansat pe parcursul acestui an.
„Scurtmetrajul Remisivir a fost apreciat în festivaluri, ceea ce ne-a încurajat să mergem mai departe cu ideea lui Bobby. A fost selectat la Santa Barbara, a fost semifinalist la Flickers’ Rhode Island, a câştigat Remi de aur la WorldFest Houston, a fost selectat la Bermuda International Film Festival, Mammoth Film Festival, a câştigat la Portland şi la Austin. În Europa a fost selectat la Prifest”, spune Ruxandra.
„Obiectivul pe termen mediu al lui Vent d’est este să producă filme româneşti de calitate pentru publicul larg şi să le distribuie în toată lumea. Obiectivul nr. 1 al lui Vent d’est nu este să câştige bani rapid, ci să dezvăluie lumii o cultură, să contribuie la salvarea unei culturi, a unei limbi şi a unei identităţi. Dacă reuşim, vom câştiga şi bani”, completează femeia.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Un cuplu din România a dat lovitura! Au mers într-o vacanță în Zanzibar și s-au ales cu o afacere de vis. Cu ce se ocupă acum sibienii