Inflația și-a spus cuvântul. Românii renunță la unu – două produse din coșul de cumpărături, tocmai pentru a-și echilibra bugetul, spune zf.ro.
Într-un coș de cumpărături din comerțul alimentar mai sunt astăzi doar 5 produse, față de 6 – 7 în perioada pandemiei. Acest lucru ne arată că românii sunt mai atenți la felul în care își cheltuie banii și că numărul de unități pe care îl achiziționează este redus. Oamenii se orientează către cantități mai mici, astfel, reduc risipa alimentară, și totodată, sunt interesați de achizițiile mai ieftine.
Românii prezintă un interes mai mare față de mărcile private ale retailerilor, și la fel de bine, caută oferte și promoții. Volumul de vânzări în comerțul alimentar local este în scădere, tocmai pentru că scumpirile pe bandă rulantă i-au determinat pe români să pună piciorul în prag și să adopte un comportament chibzuit.
Citește și despre următorul subiect: Inflaţia îşi continuă creşterea în această vară. Managerii din industria prelucrătoare şi cea a serviciilor avertizează, după apariţia datelor INS
Datele din primul trimestru al anului 2023 ne arată că vânzările din comerțul alimentar din rețelele internaționale și locale au crescut cu 17.1%. Cu toate acestea, trebuie menționat că rezultatele se explică prin inflație și expansiune.
În volume, există o scădere semnificativă de 3.5%, așa cum arată o analiză realizată de compania de cercetare de piață RetailZoom, prezentată de sursa citată. Din acest punct de vedere, analiştii de la RetailZoom afirmă că tendința de prudență la cumpărături s-ar putea observa chiar și în următorii ani.
„Această tendinţă de prudenţă la cumpărături, de reducere a consumului în volum (cel mai bun indicator pentru apetitul românilor – n.red.), ne aşteptăm să continue şi în restul anului, dar şi în anii ce vor urma”, spun analiştii de la RetailZoom.
Faptul că românii acordă mai multă atenție mărcilor alimentare private, din dorința de a-și echilibra bugetul, nu este un secret. Acest lucru a fost confirmat în decursul anului chiar și de Julien Munch, CEO-ul Carrefour România.
„Observăm o abordare mai prudentă a clienţilor, cu mai multe opţiuni din portofoliul de mărci private al companiei.
În acest context inflaţionist, clienţii încearcă să obţină cel mai bun raport calitate-preţ în funcţie de resursele lor şi să îşi echilibreze bugetul”, relatează Julien Munch.
„Clienţii sunt supuşi unei presiuni mai mari din partea factorilor externi, cum ar fi contextul economic şi social.
Tendinţa pe care o observăm este că românii sunt mai atenţi la preţ acum, comparativ cu 2020 sau 2019, şi mai responsabili în consum”, completează Munch.
Vezi și: Românii pot începe să răsufle ușurați! BNR anunță că inflația va coborî uimitor