Alegerea unei cariere de viitor este o etapă prin care trece orice generație, iar deciziile luate de tineri adesea îi contrariază pe adulți. Pe fondul dezvoltării tehnologice și a oportunităților pe care internetul le-a adus, tot mai mulți adolescenți și tineri din România își doresc să devină influnceri. Încurajați de ceea ce văd la cei pe care îi urmăresc pe social medica, mulți fac acest pas, chiar dacă succesul nu este garantat, notează Antena 3 CNN.
Veniturile influencerilor variază în funcție de mai mulți factori, cum ar fi numărul de urmăritori, nivelul de angajament al acestora și domeniul în care activează. Un studiu recent arată că majoritatea adolescenților aspiră să devină IT-iști, YouTuberi sau creatori de conținut pe TikTok.
Viețile influencerilor expuse online îi determină pe tineri să aspire la astfel de cariere. Acest lucru este amplificat și de ideea că se pot câștiga bani mulți și ușor în acest fel. Totuși, în spatele succesului se află multă muncă. Ines, de exemplu, a început să facă videoclipuri pe internet încă din copilărie, însă doar de câțiva ani a început să câștige și bani din această activitate.
„Nu vreau să zic să exagerez că mama, ce muncă grea, că noi nu dormim, că noi nu avem timp de nimic. Într-adevăr nu prea vorbim și nu prea avem timp de nimic. Dar mi se pare că avem chiar ocazia și norocul să putem să facem un lucru care ne place și să nu simțim că este neapărat o muncă”, explică Ines Stana.
Te-ar putea interesa și: Povestea lui Șerban Trîmbițașu, influencer pe TikTok. Cum a ajuns un actor unul dintre cei mai cunoscuți agenți imobiliari din țară
„Cred că cel mai important este să postezi și să fii natural, dar să postezi cât de mult poți, ca și cum ar fi un job. Adică să nu iei că un hai că păstrez și eu un clip o dată la o dată pe lună, o dată pe săptămână, și o să ajung și eu să facă bani din asta”, explică Ines Stana, influencer.
În România, influenceri s-au profesionalizat și au început să se specializeze în diverse domenii, de la fashion și fitness la nutriție, călătorii, industria auto sau chiar cei care își expun întreaga viață online. Aceștia sunt adesea considerați modele de urmat pentru mulți tineri.
Anca Thunder a început să posteze pe TikTok în 2020 și acum are peste un milion de urmăritori. După doi ani, au început să apară și veniturile. Deși spune că s-ar putea descurca doar cu ceea ce câștigă din activitatea online, nu vrea să renunțe jobul dintr-o agenție de marketing pe care îl are acum.
Veniturile influencerilor variază în funcție de o multitudine de factori. Totuși, cei care au între 1.000 și 10.000 de urmăritori pot câștiga între 10 și 100 de dolari pentru fiecare postare. Cei care au cel puțin jumătate de milion de urmăritori pot câștiga sume care depășesc 50.000 dolari pentru o postare.