Avertisment de la ING: nu te lăsa păcălit când te sună numere care ”par” ok!
Escrocii folosesc un nou truc, care se numește phone spoofing. Asta înseamnă că, odată apelată victima, pe telefonul acesteia apare un număr de telefon care seamănă cu cel al băncii sau chiar al Poliției.
Concret, escrocul se recomandă drept reprezentant al băncii și anunță victima că tocmai i-a fost aprobat un credit, în ciuda faptului că nu existase o solicitare în acest scop.
”Persoana respectivă te va încuraja să cauți numărul de telefon pe internet, pentru a verifica autenticitatea acestuia. Tu vei insista că nu ai aplicat pentru niciun credit, iar atunci, interlocutorul îți va spune că datele tale au fost compromise și că vei primi în scurt timp un apel din partea Poliției pentru a primi ajutor”, explică, în continuare, reprezentanții ING, citați de romaniatv.net.
Apoi, victima primește telefon din partea ”Poliției”, adică este sunat de un alt escroc, care, pentru rezolvarea problemei, recomandă înregistrarea de urgență pe o platformă. Dacă victima face acest lucru, escrocii preiau controlul asupra conturilor acesteia și le golesc.
Escrocii comunică extrem de rapid cu victima, pentru a susține astfel urgența problemei și, totodată, pentru a lăsa timp de gândire.
În astfel de cazuri, ING recomandă închiderea imediată a apelului, după care trebuie sunată bancă și anunțat cazul.
Și ANAF (Agenția Națională de Administrare Fiscală) a avertizat cu privire la moda înșelăciunilor prin phone spoofing. Reprezentanții ANAF au precizat că unii escroci se recomandă angajați ai Fiscului care cer victimelor date personale și bancare.
Citește și Banca mobilă BCR pleacă în turneu prin România. În ce oraşe ajunge şi ce beneficii pot avea românii